Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hemlige Sondell vill inte säga något än

 
Buden är många när vi kommer till Rögles klart bästa back sätt över hela säsongen, Daniel Sondell. En del uppgifter säger att han redan är förlorad, andra säger att Rögle fortfarande hoppas. Därför ville jag få en egen uppfattning och ringde upp honom.
 
- Det finns väl egentligen inte så mycket att säga. Min agent får svara på de frågorna men jag har ett gällande kontrakt med Rögle som även gäller i Allsvenskan. Det finns klausuler men jag vet inget än. Så ligger det till just nu, säger Daniel Sondell från hemmet uppe i Norrland.
 
Sondell svarar därför inte på några frågor om varken Rögle eller andra klubbar just nu. En sak som däremot pekar åt ett håll är att han inte varit i kontakt med Rögles sportchef.
 
- Nej, jag har inte varit i kontakt med Rögle alls sedan säsongen tog slut. Jag stack hemåt för att umgås med vänner och familj. Man behöver tänka på något annat än hockey också.
 
Under hans två senaste säsonger i Ängelholm så har Daniel fått uppleva hockeyns himmel och dess helvete. Stora kontraster.
 
- Det var riktigt kul att gå upp givetvis men denna säsongen som gick var grymt tung där vi förlorade många matcher. Man lär sig av det också men det precis som du säger en stor skillnad mot säsongen tidigare.
 
Du var en av lagets klart bästa spelare fram till Kvalserien. För att använda ditt välkända uttryck, du var "stekhet". Sedan hände något i Kvalserien. Vad kan du själv säga om din insats denna denna säsong?
 
- Under grundserien gick det bra. Det är nog den säsong där jag hållt högst och jämnast kvalitet under en hel säsong. Sedan stämde det inte speciellt bra under Kvalserien men det gjorde det inte som lag heller. Så det hänger väl ihop.
 
Även om Sondell inte får säga något eftersom han fortfarande sitter på ett gällande kontrakt med Rögle så räknar jag honom som förlorad. Garanterat. Det gör jag av den anledningen att jag anser att han är för bra för att spela i Hockeyallsvenskan och att det finns flertalet intressenter från Elitserien och utlandet.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.