Blogg listad på Bloggtoppen.se

Förre Röglejunioren på tapeten hos många lag

Rögle satsar ungt och gärna hemvävt. Därför vore en återkomst av Felix Maegaard-Scheel både rimlig och intressant. Speciellt efter hans succésäsong i Olofström där han noterades för 50 poäng på 42 matcher, det under sin första säsong som senior. Han har många vänner i Rögle sedan sina fyra säsonger här och nu snackas det om att Rögle och Felix diskuterar. Något som Felix själv bekräftar när jag ringer upp honom i Danmark.
 
- Det är flera klubbar i Allsvenskan som visat sitt intresse. Både Malmö och Rögle tillhör klubbarna min agent snackar med, säger Felix till gronvitasumo.se.
 
Eftersom du spelade i Olofström så borde även Karlskrona vara med i bilden?
- Ja, det är dem.
 
Han har kontrakt med Olofström även över kommande säsong men det kan brytas för spel i högre divisioner. Nu talar mycket för att han får chansen i Hockeyallsvenskan men om det blir i Rögle eller någon annanstans det vet varken vi eller Felix själv.
 
- Självklart skulle det varit kul att få komma hem och spela i Ängelholm. Jag har ändå varit där fyra säsonger och känner många där. Samtidigt så kan det vara kul med något nytt också. Vi får se men självklart hoppas jag på en chans i något allsvenskt lag.
 
50 poäng under din första säsong som senior. Det lossnade rejält för dig.
 
- Ja, jag fick en nystart och det lossnade. Tränarna trodde mycket på mig och jag kände ett stort förtroende.
 
Rögles unga satsning fortsätter, Felix Scheel vore ett spännande tillskott. Jag tyckte att han redan var för bra för att skicka i väg redan ifjol.
 
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.