Blogg listad på Bloggtoppen.se

Roligt för Ted - Mindre kul för Rögle

Det känns tungt men ingen kan påstå att den kom oväntat. Ted Brithén är idag presenterad för ny klubb. Det är inte någon av de som ryktena påstått utan snarare den man minst kunde tro, HV71. Inte ett rykte har placerat honom där.
 
- Det ska bli jätteinspirerande att få komma till HV71. Jag fick ett bra mottagande när jag hälsade på igår och har alltid sett upp till HV71 som klubb. Jag ska göra allt för laget och för att vi ska ta oss så långt som möjligt, säger Ted till HV71:s hemsida.
 
Ted hade varit Rögles förstecenter om han stannat men om han ska ta nästa steg så känns detta som ett bra beslut för hans utveckling. Mer ambitiös spelare får man leta länge efter. Givetvis väldigt kul för honom att få denna chansen i en toppklubb. Ska man se det från Rögles synvinkel så är det givetvis ett tungt avbräck. Samtidigt var vi nog alla beredda på detta när han tackade nej till andra elitserieklubbar. Med Teds inställning så ska det mycket till för att han tackat nej till Elitserien för att börja om i ett nytt Rögle denna säsong.
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.