Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sylwander om situationen - "Behöver spela matcher också"

 
 
Ängelholmssonen Daniel Sylwander har hamnat i kläm. Han är precis på gränsen till att få spela i A-laget. Under försäsongen fick han spela matcher men när sedan Elitserien drog igång så har det blivit fyra matcher på bänken varav noll sekunders istid. Samtidigt har han alltså fått stå över J20s matcher då han varit uttagen för A-lagets matchtrupp. Knappast optimalt.
 
- I längden behöver jag absolut få spela matcher också. Just nu så kör jag på så gott jag kan på träningarna och visar att jag verkligen vill vara med på 12 forwards. Förr eller senare hoppas jag att chansen kommer och då ska jag ta den, säger Daniel Sylwander till gronvitasumo.se.
 
Frågan är oundviklig med tanke på hans situation. Finns det några tankar på utlåning?
- Absolut har jag tänkt så men först och främst vill ska jag göra vad jag kan för att ta en plats bland de 12 forwards som startar. Sen i längden behöver jag absolut matchträning också.
 
Vad finns det för alternativ utifrån. Hur ser du på en utlåning och finns det konkreta diskussioner där?
- Jag vet faktiskt inte. Jag har inte snackat med Pelle om det än.
 
På tisdag möter Rögle AIK på Hovet. Med tanke på det Rögle visat upp offensivt anser jag att det är hög tid att ge Sylwander en chans från start.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.