Blogg listad på Bloggtoppen.se

Himelfarb ska väcka Weinhandl

Det är faktiskt hockeysverige.se som gjort mig uppmärksam på detta. Rögles förre poängkung, Eric Himelfarb har inlett säsongen i Linköping som center i fjärdelinan. Mot Rögle tyckte jag att han var en av Linköpings absolut bästa spelare. Trots det har Himelfarb fått fortsätta i en mindre roll.
 
Idag flyttas han upp i hierakin när han får Almtorps plats mellan Jämtin och Weinhandl.
 
- Jag ser verkligen fram emot det. Kul att få en mer offensiv roll. Det är en möjlighet för mig. Det kändes bra i Stockholm och vi ska fortsätta att spela enkelt, säger Himelfarb till Corren.
 
Det ska bli intressant att se om Weinhandl får igång produktionen. På säsongens sex första matcher har storstjärnan bara nätat en gång.
 
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.