Blogg listad på Bloggtoppen.se

Inför Rögle - Brynäs - Jensen har en bit kvar

 
 
 
Röglebacken, Jesper Jensen är på väg tillbaka efter sin hjärnskakning. Det är hans tredje som han redan hunnit dra på sig trots sin unga ålder (21 år).
Han skyndar sakta men säkert för att ta det säkra före det osäkra och kommer därför inte vara aktuell inom de närmaste matcherna.
 
- Ja, tyvärr är detta min tredje hjärnskakning. Det är klart att tanken om hur många kroppen tål har slagit än men så länge man ger det den tid det behöver för att bli helt återställd så ska det inte vara problem. Det går bättre och bättre så jag siktar på att vara spelklar när det drar igång igen efter landslagsuppehållet, säger Jesper Jensen till gronvitasumo.se.
 
Hur känns det att sitta sidan om?
- Självklart är jag väldigt spelsugen och ser verkligen framemot att få komma tillbaka.
 
Vad tycker du annars om inledningen?
- Vi har fått en tuff start men jag tycker att vi har visat att vi är tillräckligt bra för Elitserien. Speciellt senast mot Linköping då grabbarna visade att de kunde spela bra offensivt. Det är just det som saknats tidigare. Segern var jätteviktig och jag hoppas att vi fortsätter att vinna nu.
 
Jesper berättar att han inte sett matcherna på plats utan hängt med via liverapporteringar. Idag blir hans första på plats. När jag frågar om han är "rädd" för att "Pane" ska ta hans plats så säger han:
- Nej, det är jag inte rädd för. Jag tycker att jag har visat att jag ska spela på sex backar. Han får ta någon annans plats i så fall. Jag är absolut inte rädd för att tappa min plats.
 
Hur rehabtränar man efter en så allvarlig hjärnskakning?
- Jag får bara träna lite, typ 20 minuter varje dag. När jag känner mig bra under och efter träning så får jag bygga på med mer. Jag är tillbaka efter landslagsuppehållet.
 
Hur tror du det går mot Brynäs ikväll?
- Det blir seger, 3-1, avslutar Jesper.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.