Blogg listad på Bloggtoppen.se

Färjestads tränare om läget inför matchen

I väntan på kommentarer från Röglehåll så har jag precis snackat med Färjestads tränare, Leif Carlsson som satt lagets buss på väg till Ängelholm när jag ringde.
 
- Läget är som igår. Eventuellt ansluter Tollefsen som har varit magsjuk. Förutom honom så saknar vi fem spelare (Klefbom, Lindström, Connolly, Johansson och Lundh), säger Leif Carlsson till gronvitasumo.se.
 
Rögle har drabbats av en rejäl omgång magsjuka. Inget snack om att skjuta upp matchen?
- Ja, jag har följt det där, riktigt tråkigt när sådant inträffar. Vi har inte hört något om att de vill flytta matchen men jag läste någonstans att de hade försökt med förbundet men fått avslag. Det är i så fall Jörgen Jönsson som har koll på det. Även vi har spelare borta och får ge många nya spelare chansen.
 
Om vi bortser från skador, avstängningar och sjukdomar, hur ser du på matchen?
- Igår orkade vi inte hålla spelet uppe i tre perioder. Vi har en medelålder på 22,4 år i och med alla juniorer som får chansen nu. Som jag sa så tycker jag att formen är bra och att vi för tillfället har en hög lägsta nivå.
 
Leif betonar att det inte bara är Rögle som har spelare borta inför matchen. Han är medveten om att Rögle har drabbats hårt men att han förbereder sig och laget för en tuff kamp imorgon kväll.
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.