Blogg listad på Bloggtoppen.se

Då var Spelling äntligen klar


Den 10 maj skrev jag att Thomas Spelling var nära Rögle. Veckan efter snackade jag med honom igen och då sa han att han skulle bli klar dagarna efter. Att han var helt inställd på Rögle.
När jag sedan lyfte det med Pelle Svensson så sa han "Han har vi försökt få hit tidigare men troligen kommer vi inte signa honom nu."
Det drog ut väldigt på tiden och igår snackade jag med Spelling igen. Då lät han väldigt "defensiv" och jag trodde ärligt att det runnit ut i sanden. Nu i efterhand kan man förstå varför han ändrat tonläge. Pelle lurade mig igen alltså.

Då fick jag nu på förmiddagen höra att Spelling var på plats för att skriva på. Jag var på jobb och kunde bara snabbt ger er att det var klart.

Nu kommer säkert flera oroliga röster höjas om att det är "klass" vi behöver ha in. Jag vet att Spelling tidigare tackat nej till bland andra AIK och HV71. Även Rögle tidigare år som Pelle själv öppet berättat. Nu är han alltså Rögleklar för de två kommande säsongerna.

Thomas Spelling är född 93 och kan i "värsta" fall matchas i J20. Däremot är han inplockad som senior.

-  Även om Thomas är junior ett år till så ser jag honom som en seniorspelare. Därför känner jag inte att han stoppar upp i vår egen talangtrappa, utan han är här i egenskap av A-lagsspelare redan - inte som lovande junior. Jag är ganska säker på att han färgar av här, och skulle omställningen vara för stor till att börja med så har jag redan fått förfrågan från några allsvenska klubbar som vill låna honom och ge speltid - något som förhoppningsvis inte är aktuellt, säger Pelle Svensson i ett pressmeddelande från Rögle.

Den danske stortalangen vann slutspelets poängliga i den danska ligan och siktar på att ta en plats i Rögles elitserielag. Pelle har scoutat Spelling på plats under våren. 

- Jag var inne och tittade på danska slutspelet i år vid ganska många matcher och Thomas skiljde sig från mängden tycker jag. Han har spets med ett skönt klipp i skottet, säger sportchefen till roglebk.se.

Jag har fått signaler på att mer kommer att hända under det närmaste. Jag vet att spelare kommer få lämna på ett eller annat vis. Vem eller vilka återstår att se. Som läget är nu har Rögle 14 forwards kontrakterade och tre ska in. Det säger sig själv. 
Spaden är i jorden och telefonen går varm. Vet ni något, maila mig till [email protected].

----

Då har "Tjärnas" nummer äntligen blivit klart. Det blev 79, ett nummer som jag fått höra att han skulle dra på sig. Det ska inte vara hans "drömnummer" men eftersom Panelin har 17 så tog man ett nummer som han tidigare spelat i. Tjärnqvist körde med 79 i landslaget.
Även Bonsaksen byter nummer, han får nu "sitt riktiga", 47. Ett nummer som är starkt förknippat med "Bonsa".
Spelling kommer köra med 12 och Gerber med 28.

Räkna inte med att Rögle och Olof släpper nummerna fria utan man kör fortfarande på linjen upp till 30. Däremot görs undantag om man kan identifieras med något nummer.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.