Blogg listad på Bloggtoppen.se

"Agge" bekräftad av Kristianstad


Rögles kapten i J20 förra säsongen, Agust Carlsson, har idag presenterats för Kristianstads IK i division 1. En spelare jag redan för två säsonger sedan ansåg vara ett givet framtidsnamn i Rögle. En gedigen center som jag lovar att vi får se i högre divisioner om någon säsong.

- Det ska bli jävligt roligt. Det stod mellan Nybro och Kristianstad till slut men jag kände att jag kommer utvecklas mer som spelare i Kristianstad. Jag fick ett väldigt bra intryck, en klubb som har varit i toppen ett tag nu. Ett lag som verkligen vill bli bättre och nå ett playoff till AS. Bra medspelare som är något äldre som säkert har en del att lära mig. så bara positivt , säger Agust Carlsson till gronvitasumo.se

Kristianstad är riktigt nöjda över sitt klipp.

- Agust Carlsson är en mycket intressant värvning. Under förra säsongen agerade han kapten i Rögles J20 Superlit-lag med en imponerande poängskörd. Till detta blev det också 10 Allsvenska matcher med Rögle. Det är med andra ord en väl meriterad spelare vi knyter till oss. Samtidigt är det extra kul att han ursprungligen kommer från Glimma. Agust är en av de spelare vi tror extra mycket på inför den kommande säsongen, skriver Mats SundholmKristianstads IK:s hemsida.

Lycka till "Agge"!

----

Mrmadhawk har idag släppt ryktet att Borås vasse målvakt Magnus Åkerlund är på väg över till Danmark. Bara minuter efter att han publicerat det fick jag egna uppgifter på att det stämmer. Det ska enligt väldigt bra källa vara "100% klart".
Väldigt märkligt att Osbysonen inte får ett attraktivt jobb här i Sverige.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.