Blogg listad på Bloggtoppen.se

Silly - Om Rögle går upp ändras förutsättningarna

Himelfarb till Linköping, ja det är färdigtjatat om det. Ryktet säger att fler är överens med elitserieklubbar, inga namn men då syftar jag inte på Fransson (se nedan). Det finns fler.

Om Rögle däremot går upp så förändras allt. Då kan spelare stanna kvar i Rögle vilket är en detalj som finns med i snacket. Så vem vet, finns där även en sådan klausul hos Himelfarb? Jag vet att det finns det i andra spelares avtal men just Himelfarb är jag osäker.

Med tanke på kvalseriestatusen så ligger jag av respekt för spelarna lågt.

----

Mattias Persson är nu släppt från Luleå och eftersom han kopplats ihop med Malmö några dagar nu så är det väl klart. Bra spelare som var "kung" i Troja men inte riktigt kom loss i Luleå. Att Sylvegård varit "bundis" med Finnström de senaste dagarna är en sak som också talar för detta. Ytterliggare en hemvändare alltså.

----

Västerås succéman William Karlsson följer inte Little till AIK som det har snackats om innan. Han nekade då med all rätt. Idag blev han officiellt klar för HV71.

----

Fransson som corren placerade i Linköping till hösten tokdementerar och säger i dagens Helsingborgs Dagblad att han inte pratat med Linköping. Däremot öppnar han för spel i Elitserien.

- Självklart vill man spela i Elitserien, det är en rolig serie, men jag har inte fått något förslag från någon klubb så jag har inget att ta ställning till. Kommer det får jag väl ta en tankeställare, säger Fransson till tidningen.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.