Blogg listad på Bloggtoppen.se

Panelin-Borgs sekunder på isen - "Jag skulle inte tillåta något skit"





Rögles backbjässe Victor Panelin-Borg har ett stort Rögle och hockeyhjärta. Han har suttit fastmurad på bänken väldigt länge. Han har fått träna, värma upp, kört ett fåtal matcher med J20 men i matcherna har han inte fått spela på väldigt länge.

Därför höjde jag på ögonbrynen när jag såg #17 på isen i matchslutet idag. Det tog inte lång tid innan man förstod poängen. Karlskoga är glada för att spela fult och provocera. I slutet när Rögle gjort 5-3 så skulle man bara spela av matchen. Då slänger Tangnes & co in Panelin-Borg och Curry tillsammans. Givetvis för att stå upp om det behövdes.

- Fick inget egentligt direktiv mer än att jag och Sean skulle in. Förstod att vi inte skulle tillåta något skit utan bara låta matchen ta slut. Det var kul att få göra ett byte i alla fall, säger Victor Panelin-Borg till gronvitasumo.se efter matchen.

"Pane" känner stor glädje för laget han lever med. Han har inte spelat matcherna på slutet men hela säsongen varit en av laget och stått upp för de grönvita i vått och torrt. Efter varje match har han haft ett brett leende. Det förtjänar stor respekt.

- Jag har ju trots allt varit med och bidragit innan. Nu är det andra som får göra det. Så jag får stå nervös i båset istället.

Att säsongen inte gått som på räls är ingen hemlighet.

- Det har varit upp och ner hela tiden med resultaten. Vi visste hela tiden att tar vi oss bara till kvalserien så kan allt hända. Vi har "valt" den krokiga vägen, men den kan också leda fram till målet. Om den gör det vet vi senast på fredag kväll.

Hur ser du på det ni håller på att göra? Det är nära nu...

- Absolut, utgångsläget är perfekt. Det är bara till att fortsätta vinna så avslutas denna säsongen riktigt häftigt, avslutar "Pane".

 


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.