Blogg listad på Bloggtoppen.se

Silly season - Rögle fick nej av NHL-forward

Jag har idag fått intressanta uppgifter ifrån en källa som säger att han är bombsäker på sin sak. Rögle har undersökt möjligheten att kunna locka till sig den OS-meriterade NHL-veteranen Mikael Samuelsson. Bra försök men man fick ett snabbt besked, det är inte aktuellt.
 
Med 768 NHL-matcher i ryggsäcken och bra poängskörd säsong efter säsong så vore "Samme" givetvis ett drömförvärv för samtliga lag i Elitserien.   
 
Idag har jag själv snackat med Samuelsson och han vill inte säga något om eventuella intresse från specifika lag.
 
- Jag stannar nog i NHL. Det finns inget klart men det är det jag siktar på, säger Mikael Samuelsson till gronvitasumo.se.
 
Du vill inte bekräfta om Rögle är ett lag som visat intresse?
- Jag kan säga så här, det är inte aktuellt.
 
Rögles sportchef Pelle Svensson har verkligen siktat högt. Mikael Samuelssons kontrakt med Florida Panthers har gått ut och skulle han vilja flytta hem så visade Rögle att man var med på noterna. Nu är det inte aktuellt och inte lönt att spekulera vidare i men givetvis är det intressant att veta att Rögle försökt. Inte något sensationellt då jag tror att Pelle och övriga sportchefer undersöker hur många spelare som helst vid denna tiden på året. Speciellt spelare av denna kalibern.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.