Blogg listad på Bloggtoppen.se

Blomqvist lämnar - "De vill ha över mig och jag vill dit"

Igår tingades han som spelare nummer 17 av Lethbridge Hurricanes i  CHL-draften för importer. Efter endast en säsong i Rögles J18 så sticker nu Axel Blomqvist över direkt. Osbysonen gör därmed sina två bröder sällskap i Nordamerika, Albin spelar dessutom redan i Lethbridge.
 
- Lethbridge vill ha över mig och och vill över så ja, det är tanken att jag drar över, säger Axel Blomqvist till gronvitasumo.se.
 
Att det blev just Lethbridge var ingen större överraskning även om Axel erkänner att han var nervös när det väl var dags. Både hans agent och hans bror hade snackat med laget innan och han kände sig ganska säker på att bli draftad av just dem.
 
Bröderna Blomqvist, Anton, Albin och Axel är fostrade i Osby men har därefter valt olika vägar. Anton gick via en säsong i Linköping till Malmö där han spelade under fyra säsonger, tre av dem på seniornivå. Numera hittar man Anton i Springfield Falcons i AHL.
Albin valde Linköping han också men han lämnade för Lethbridge inför den gångna säsongen och nu återförenas han med Axel som var den enda som valde den "rätta" vägen, alltså via Rögle.  
 
- Jag tyckte att Rögle kändes bra för mig, jag älskar staden och människorna. Jag kände också att vi skulle få ett bra lag och som vi visade så va vi ju rätt så bra, säger Axel och syftar på den färska guldmedaljen.
 
I slutet av augusti bär det av och även om man aldrig kan veta om man tar rätt steg i karriären så känner Axel att han kommer att passa in på de mindre rinkarna.
 
- Jag tror att det här är rätt väg för mig. Jag är stor och har bra skridskoåkning så liten rink ska nog passa bra. Samtidigt kommer jag alltid att älska Rögle och hoppas att jag kommer att få återvända någon gång, om jag är välkommen.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.