Blogg listad på Bloggtoppen.se

Glimhed gör comeback - "Nysatsning från min sida"

Jag kan berätta att Simon Glimhed som tog ett "sabbatsår" säsongen som gick är på väg mot comeback. Det är HHC som ger honom chansen att spela sig till ett kontrakt i division 1. "Piva" som tränar Helsingborg känner Glimhed väl och vet vad han går för.

- Jag gillar "Piva" men det är mest jag själv som känner att det är hockey jag vill hålla på med. Så detta blir en nysatsning från min sida, säger Glimhed till gronvitasumo.se.

Glimhed spelade några Elitseriematcher för Rögle senast man var där men fick sedan inte stanna när hans tid som junior tog slut. Han valde att "lägga av" redan 20 år ung. Varför vill Simon inte berätta utan nöjer sig med "olika anledningar".

----

Igår fick vi Djurgårdens målvakt och även Rögles Strbak. Idag har det forsatt i samma stil. Malmö fick signaturen från Jens Olsson som jag skrev om tidigare och sedan har även Skellefteå levererat. 

Pontus Petterström återvänder till Skellefteå efter fyra säsonger i Linköping. 

- Det känns jätteroligt. Det har hänt rätt mycket i föreningen sedan jag flyttade. De har nu två raka finaler och två svidande förluster så min och deras målsättning blir såklart att vinna. Jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till Skellefteå, säger Petterström på Skellefteås hemsida.

Det diskuteras varför Skellefteå offrade Anders Söderberg för att ta in Pontus Petterström.

----

Timrå hoppas på en riktig drömvärvning. Det är Sebastian Erixon som nu är fri att gå var han vill eftersom avtalet med Anaheim löpt ut.

- Vi pratar nu bland annat med Timrå, säger backens agent Tommy Öström till st.nu.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.