Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle fick nobben

Fyra timmar kvar av dagen och sen stänger fönstret. Hedlund sa tidigare att man troligtvis inte kommer att värva men om så skulle det vara något som verkligen höjde laget. Då hittar jag en intressant sak på Aftonbladet, här.

Rögle sägs ha varit ett av tre lag som ville låna Robin Sterner av Färjestad. Leksand och Örebro var de andra och valet föll ju som ni säkert vet vid detta laget, Örebro.

Det som får mig att fundera över detta är, Hedlund säger att man om verkligen ska värva något ska det vara något som spetsar. Det hade inte Robin Sterner på, det vågar jag säga utan att behöva tänka speciellt länge.

----

Några timmar återstår och det gäller att ha is i magen. Hade man haft det i somras hade Rögle haft Derek Peltier i sin trupp. Man ville inte vänta och tjugo minuter efter att Sean Curry tackat ja till Rögle tackade Peltier ja, tjugo minuter för sent. Om det hade varit bättre eller sämre är oklart men ofta kan man tjäna på att ha is i magen och ju närmare midnatt vi kommer desto billigare blir spelarna och pang, så dyker något upp som passar.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.