På Spin Palace Casino finner du alla spel du kan tänka dig: Slots, Blackjack och Videpoker. Besöker du se.spinpalace.com som ny spelare har du möjligheten till en bra bonus.
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Leksands kupp gick hem

Jag har jobbat 15 timmar idag, 6-21 och har därför missat matchen. Däremot hörde jag att Leksand glömde sina blåa tröjor vilket tvingade Rögle köra med sina svarta. Det i kombination med hemmais är som vi alla vet, något som inte gått hem. Så även om det inte var meningen så var det rätt, åtminstone med facit i hand då Leksand vann i Ängelholm med 4-3.

Kom att tänka på när Linköping lirade mot Rögle i Ängelholm för ett gäng år sedan, då hade man glömt sin dress hemma och fick spela med Rögles bortadräkt, det skulle Rögle gjort idag också, åtminstone med facit i hand.

Detta var Rögles tredje raka förlust och nu känner jag att direktplatsen till kvalserien körd. Nu får Rögle ta sig dit via omvägen och det kommer kosta kraft, om man nu ens lyckas.

Hörde också att Leksand inför matchen överlämnade dryga 30 000:- till Björn Hellqvist, det är kvällens glädjeämne.

Lovade Alen Bibic att bjuda honom på pizza ifall Rögle vann idag, den mutan gick inte hem.

Eftersom jag missade det hela så vill jag gärna veta era synpunkter från matchen. Vilka var bra, vilka var mindre bra?

-----

Eftersom jag är snabb att skriva om Malmös förluster så får jag vara lika snabb på att skriva att de vann. 3-2 hemma mot Almtuna, det var sannerligen välbehövligt.

Sundsvall tog också en 3-2 seger på hemmais när Oskarshamn var på besök.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Finns inga ord för hur uselt detta var.

2012-01-16 @ 22:03:05
Postat av: M

Sondell var en av de sämre idag.

2012-01-16 @ 22:05:05
Postat av: hipphora

Grova misstag vid målen...
1:an Curry rensar rätt i gaået på en leksing.
3:an Glimmenvall gör misstaget att tänka på att hans gubbe skulle komma in efter utvisning.
4:an Alex Bergstöm oker och glider efter sin markering, ren lathet.
Glimmenwalls utvisning med tre min kvar var lika onödig som klockren och förstörde alla chanser till att kvittera.
Bäst- Olsson,Liljevall, Jensen
Sämst- Glimmenwall, Jacke, Alex, Häggström, Sondell.
Jaf tycker inte att vi har ngn att bygga laget kring typ Timmander....

2012-01-16 @ 22:16:44
Postat av: ETG (Rögle Rules)

Håller inte alls med om att det uselt. Bra fart av båda lagen där Juniorerna gjorde fina insatser (Hampus var bra tyckte jag och Forsberg i LIF var klockren i mina ögon)

En Orgie i missade Röglechanser samt en het Hanses fixade poängen åt Leksand. Tyvärr var inte Fransson den Vägg han var förra året vilket inte gjorde det lättare för oss att vinna.

Leksand ser bra ut tycker jag och har en hög fart i sitt spel, kul att titta på helt enkelt! Ryno är också en riktigt giftig spelare

Detta var inte alls Rögles bästa match men man får inte glömma att man möter ett mycket bra motstånd idag!

Kvalserietåget har nu gått och vi får inrikta oss på förkvalet!

Denna säsong "förstördes" under de första 15 omgångarna då hela klubben var i kris. Även om man visat moral och tagit sig tillbaka till racet om en topp tre plats orkade man inte riktigt hela vägen.

Nu tar vi Oskarshamn borta nästa match!!

/ETG(Rögle Rules)

2012-01-16 @ 22:19:11
Postat av:

rögle e inte bättre, så e de bara. de visar spelet ikväll o tabellen o inget man kan snacka bort, de e fakta.. sen kan man bara hoppas att man blir topp 4 elr 5 iaf o tar sig tills KS.. om inte, vilket fiasko.. NU MÅSTE VÄLL ENDÅ RÖGLE HA LÄRT SIG ATT DE INTE GÅR ATT VÄRVA BILLIGT SKIT? att man måste lägga pengar på bra spelare o de kostar att ta sig upp till ES.. dags att personerna som värvat dessa spelare, som hedlund som varit med tar sitt ansvar o lämnar med flera.. vad har hänt med rögle sen han kom? allt har rasat.

inget pp, händer inte ett skit, för dåliga spelare elr bara dåligt system elr tränarbrister?

nej, de behövs värvas spets backar, rögle har gjort flest mål elr topp 2 iaf o med bra klass backar så hade man inte varit där man e idag o sen behövs de spets i anfallet som måste värvas.. de kostar o andra AS lag har råd o lakers lägger pengar som fan på spelare som rögle aldrig gjorde i ES så de e bara snålhet o girighet som gör att man värvar billigt..

lär er av detta nu rögle o börja planera för nästa säsong o sista året av er sk tre års plan..

detta garvade man bara åt, o ngt ännu mer tråkigt e att liljevall, brithen, A Bergström, sondell o himelfarb kan lämna, vad har rögle då? nej ska man¨gå upp så måste man satsa direkt för annars säsongen efter så rycker dom tongivande spelarna så får man hela tiden börja om..

nu får man bara hoppas på play off o vidare till KS o att rögle nu lärt sig efter år av snålhet o misstag

2012-01-16 @ 22:20:44
Postat av: Citi

Förstår inte vad ETG pratar om. Detta var en riktigt dålig match och Leksand var inte mycket bättre. Riktigt sömnigt spel med oinspirerade spelare. Är detta resultatet av att Rögle gick ut o sa att man inte skulle förstärka mer? Bekväma spelare som åkte på en skridsko. Sen undrar jag också varför flash spelar sin 4:e match på lika många dagar. Känns oseriöst! Blir varken hackat eller malet. Inte hans han orkade kraftsamla. Simon Olssons comeback var inte imponerande, började med att slå en svår pass i knähöjd, ingen läxa gjord där. Till sist fick Liljewall pris som bästa spelare. Måste varit hans mamma som satt i juryn. Såg inte honom på hela matchen. Bittert over n out.

2012-01-16 @ 22:37:58
Postat av: Farfar Högra Sitt

Nej årets Rögle är inte bättre. Dålig inställning av nr 22 26 15 6 och 24.
Många nyförvärv är sämre i Rögle än innan.
Fransson är sämre.
Vi är typ 5a i serien, lillebror till 4 lag. Inte kul det. Jag vill höra Peter Hedlund kommentera lågprisbygget med de höga biljettpriserna.

2012-01-16 @ 22:39:27
Postat av: Gustav

Till Dig anonym:
Det går inte att värva billig skit skriver du. Det laget som satsat mest pengar i år är Malmö, och hur tycker du det går för dem?

Det är rätt spelartyp man ska värva inte nödvändigtvis de spelare som kostar mest.

2012-01-16 @ 22:42:00
Postat av: Battelo

Någon som tyckte att domaren var "bra"???

2012-01-16 @ 22:52:00
Postat av: Räven

För att börja med matchen tycker jag att Leksands seger var klart i underkant. Visst var det nära att Rögle fått in en kvittering där precis efter 3-4 reduceringen, men det hade i så fall inte känts helt rättvist i det läget. Efter en hygglig start på matchen blev det sedan sämre och sämre allt eftersom matchen gick. Inte ens en forcering (och för en gångs skull lite medstuds) räckte för poäng idag. För övrigt tycker jag "hipphora" sammanfattar det ganska bra. Dock har jag för mig att jag tyckte Jensen tjuvade lite i boxplay på 0-1 målet, men det kan vara minnet som sviker där. I vilket fall som helst är det ingen match som är värd att kolla i efterhand om man inte vill bli deprimerad (eller är Leksing).

Något som jag däremot minns väldigt bra är "finnsäsongen". Dock verkar det vara en del här inne som antingen är för unga för att minnas eller också har förträngt det. Enligt min mening får man ALDRIG satsa med pengar man inte har igen. Förvisso har vi nu, precis som då, ett ytterst starkt J20-lag, men att sätta hela föreningen på spel för att ev. ha en lite större chans att gå upp, NEJ TACK. Inte för min del i alla fall. Låt Malmö och andra lag hålla på med sånt.

Vill ni få upp humöret lite får jag rekommendera J20 till helgen. Det är grejer det!

2012-01-16 @ 22:56:08
Postat av: Andy

Sjukligt irriterad över den obefintliga backcheckingen vid Leksands fjärde mål.

2012-01-16 @ 23:04:10
Postat av: Micke HBG

Jo "finnsäsongen" minns man med obehag!!!MEN något måste göras,spänn de ekonomiska musklerna Rögle och SATSA på kvalité och skicka glimmenvall och hans brorsa för nu är mitt tålamod med de 2 slut!!!!

2012-01-16 @ 23:05:33
Postat av: Nisse

Massor raderat

Giter inte mer...

2012-01-16 @ 23:06:31
Postat av: outbox

Det är bara till att sitta lugnt i båten. Vi tar oss till playoff till kvalserien.

För det var väl målet?

2012-01-16 @ 23:18:10
Postat av: Räven

Micke HBG:

Jo, det är klart man vill att de ska satsa på kvalité.
Frågan ar ju bara 1. vad kvalité innebär? ES-spelare? 2. Vad kostar det i så fall?

Om jag inte har fel för mig har RBK de senaste säsongerna gjort ett knappt överskott på några hundra tusen (rätta mig om jag har fel). Då har man ändå spelat i stort sett maximalt antal matcher med "levande" matcher långt i i mars. ÄNDÅ hat där inte blivit mer över i kassan.

Så om man nu ska "spänna musklerna" torde det innebära att man antingen skaffar sig en sportchef som i princip kan göra vin av vatten eller en finansiär a la Stenbeck och vill vi det?

2012-01-16 @ 23:22:33
Postat av: mrcharlie

outbox: Ja, och sen får vi se ett slutkört Rögle bli manglat i kvalserien, likt Mora blev förra säsongen, och Räven det borde betyda att man gett "Ferraris" till vissa spelare som bara varit värda "Volvos". Nä, pengar finns men de spenderas på helt fel saker och scoutingen är usel. Nu med ett sportråd kanske det kan bli bättre, Roger Elvenes hade ju inte kompetensen för sitt uppdrag och är en stor anledning till att Rögle antagligen gör fiasko denna säsong. Kan man bara fota bort Hedlund ifrån sportrådet också och få in någon med kompetens så kan det bli bra. Hedlund ska ha så lite att göra som möjligt, sen han blev VD har det bara gått utför med Rögle.

2012-01-17 @ 00:16:11
Postat av: Niclas (RBK)

Alla lag har en mellansäsong någon gång. De senaste säsongerna (bortsett från när man trillade ur ES) har det ändå gått skapligt för Rögles del. Det är bara att hoppas att nästa säsong blir bättre, årets allsvenska är alldeles för bra för att Rögle ska ha något att hämta med detta lag. Tyvärr.

2012-01-17 @ 01:57:14
Postat av: Micke HBG

Räven:

Nödvändigtvis behöver det inte vara ES-spelare men iaf spelare som levererar och som blivit ordentligt scoutade, bröderna Abbott t.ex, så vi slipper betala och se såna som Curry hädanefter!
Ibland kan det vara värt att faktiskt öppna plånboken och skaffa minst en kedja med elitserierutin/elitserieklasstrots att det faktiskt kostar lite...

mrcharlie:

Instämmer till fullo! Att Elvenes ens kunde bli tillfrågad är ju skandal! In med en sportchef med ett brett kontaktnät samt erfarenhet från elitserien.

2012-01-17 @ 05:55:55
Postat av: farfar Högra Sitt

Andy
Han som inte bryde sig om backchecking har nr 22 på ryggen. Den killen glider på en skena och har inte duschat många gånger. Hela den kedja som leds av vår lagkapten har underpresterat hela säsongen. Ändå får de en minut i varje PP.
Ok om vi inte går upp. Ett lag utan många tunga. nr 16 o 17 stannar nog. Men ett år utan nr 6 14 21 26 29. Dessa kan inte ersättas av juniorer. Går vi inte upp så tappar vi mycket. Har du fattat det Hedlund?
När vi går upp nästa gång måste vi ha en kärna att bygga kring. Vi har ingen Kenny, vi har inte ens en sportchef.

2012-01-17 @ 07:13:44
Postat av: LInus Klasen

Jag ligger med Söderberg!

2012-01-17 @ 08:35:25
Postat av: Johnny

Det är bara ni och Leksand som inte fattar att man spelar med mörka tröjor hemma och kjusa borta.

2012-01-17 @ 08:51:50
Postat av: Jonas

Att se en av spelarna som förväntades vara med och leda laget den här säsongen inte "orka" ta hemjobbet vid Leksands fjärde mål, gör ont i hjärtat på en Rögle-supporter. Och vi som tränar "hårdare" än alla andra lag i serien. Tillåt mig skratta... Han blir dessutom ifrånåkt av Ryno som inte direkt är den allra snabbaste på grillorna. Pinsamt för att vara på den här nivån och i ett lag som säger sig ha ambitioner att nå Elitserien...

2012-01-17 @ 09:04:38
Postat av: Huggolja

"Ok om vi inte går upp. Ett lag utan många tunga. nr 16 o 17 stannar nog. Men ett år utan nr 6 14 21 26 29. Dessa kan inte ersättas av juniorer. Går vi inte upp så tappar vi mycket. Har du fattat det Hedlund?"

Nr 6 och Nr 26 har ju gjort sitt på denna nivån. Jacke har ju varit katastrof hela sässongen och Glimenwall har för lång startsträcka för att hitta formen...förra sässongen var han grym efter jul....men denna sässongen är nog för kort för att han ska komma igång:-)
Så dessa två är inget som man ska satsa på till nästa sässong.
Men 14,21 o 29 ska man ju göra allt vad man kan för att behålla....plus en handfull spelare till. Resten kan de skicka till Jonstorp o HHC.

2012-01-17 @ 09:11:58
Postat av: Sven Pärlberg

Helt rättvist att Leksand vann. Rögle ligger bra i serien utifrån sina förutsättningar, kan vi vinna en eller annan match i kvalspelet så får vi vara nöjda. Vad hände mellan slutet av förra årets spel och denna säsong? Varför klarade inte klubben/laget av att hålla den nivå de spelade på förra säsongen? usla nyförvärv har inte lyft spelet heller. I värsta fall var förra säsongen en illusion och att laget helt enkelt inte håller toppnivå i allsvenskan och då måste bygget göras om och 3-års planen skrotas. Vill man spela i elitserien kan man inte ha spelare som Glimmenvall, Starkov, Curry, Alex J m fl. Det går inte heller att satsa enbart på J20 eftersom de bäsat därifrån snart kommer att lockas iväg till bättre klubbar. Rögleledningen på alla nivåer har gjort ett dåligt jobb, bygget håller inte.

2012-01-17 @ 09:20:03
Postat av: Lars

Sven Pärlberg: Att Rögleledningen har gjort fel rent sportsligt råder det ingen tvivel om. Nyförvärven är stora besvikelser där jag rankar Alex B som den största floppen. Curry, Starkov och Häggström är ytterligare felvärvningar. Lägg sen på att verkligheten har hunnit ikapp Jacke och Danne så råder det ingen tvivel om varför det ser ut som det gör den här säsongen.

Laget är mediokert, tränare och sportchefer byter platser med varandra eller får sparken. Ytterst ansvarig för hela cirkusen är Peter Hedlund. Jag är förundrad att styrelsen har det förtroendet för honom som dom verkar ha. I vilken annan bransch/förening som helst hade han varit ute i kylan för länge sen.

2012-01-17 @ 11:30:06
Postat av: Rune Ek

Den s.k 3års planen kommer nog snarare att bli en 10års plan.Hedlund måste bort för han har enbart ställt till med oreda och kaos.

2012-01-17 @ 12:51:54
Postat av: Ogilthorpe

Egentligen förstår jag inte hur någon kan vara förvånad. Laget är inte bättre än så här. Man gick på ren förändrings-energi i och med Tagnes och Kennys intåg. Men i grund och botten - this is it.

Försvaret. Ineffektiviteten. Avsaknaden av spelare som går i fronten. Det går inte att bygga ett helt lag på en gubbe. Det går inte. Det är inte seriöst.

Och tugget om att fler måste ta ett steg och leverera, att laget måste komma upp och spela alla 60 minuter, det är tugg som står mig upp i halsen.

Rothen skriver om att Rögle borde följa Leksands exempel, och släppa på kidsen. Är ju precis det som man har gjort. Problemet är snarare vilken stomme som man har runt om alla juniorer. Och där har Leksand gjort ett fan så mycket bättre jobb än Rögle. Och visst, jag tror inte för en sekund att en J20-invasion hade gjort det sämre. Men där är väl grejen att klubben med all rätt värnar om att gå hela vägen i år.

Tror säkert att man kan ta sig till KS via playoff. Men det förändrar inte det faktum att laget inte är byggt för att klara det. Juniorerna som tidigare frenetiskt och hänsynslöst slog sig fram, den biten verkar helt ha kommit av sig. I kombination med ett gäng trötta gubbar, som inte alls stämmer överens med "mest vältränade laget".

2012-01-17 @ 13:27:41
Postat av: Macke

Först och främst var det länge sedan det var så tomt på klackplats som det var igår i en sådan viktig match som mot Leksand, riktigt svagt och förvånande! I övrigt är det ju inte precis rättvist att vi ligger under efter första perioden då vi bränner en hel del läge framförallt i början.

Andra perioden är direkt svag! Fransson ska ha 1-3 målet för det är dövinkel på det skottet! Det blir även ganska uppenbart att deras powerforward Ryno är ganska mycket vassare än våran såkallade powerforward Häggström...Bra pass av Bergenström och A.Bergström och Glimmenwall lyckas inte hålla bort en stor och stark Ryno.

I tredje perioden har vi flyt när vi lyckas få in 2 puckar på 2 "ickeläge" men vi lyckas inte skapa något mer av värde efter det.Tycker linen med A.J-Brithen-Olsson var vår bästa enhet igår och skapade ialla fall en hel del,litet + även till Liljewall! Jag vill se mer av Himelfarb en sådan här match men samtidigt har han burit oss i 37 matcher så svårt att gnälla på honom tycker jag.

Faktum är att Peter Hedlund i anställningen av Elvenes gjorde ett rejält felbeslut och att Elvenes i värvandet gjort MÅNGA misstag och det är bara att inse att vi är ett stabilt mittenlag i allsvenskan och det är f-n i mig inte godkänt nånstans! Tänk om Rögle visat intresse för Ryno eller inte snålat med Wiklander förförra säsongen osv osv... Jag älskar att se junisarna ta för sig men vi har samtidigt ingen hel leading line ala Wiklander-Löwdahl-Strömberg eller Bergenström-Ryno-Hurtubise med en klippa i Timander bakom! Hedlund tog över när vi var i toppen av elitserien..Nu är vi ett mittenlag..
Those are the facts!

2012-01-17 @ 14:11:14
Postat av: Jensan

Det kanske inte är den roligaste upplagan av nyförvärv i gröna dressen! Självklart finns där andra alternativ som skulle varit bättre. Men är också övertygad att 2/3 av dagens etablerade spelare försvinner efter säsongen. Rögle har en ny ryggrad på gång och den kommer lyfta upp detta laget till Elitserien på några års sikt. Rögle har planterat sitt träd i bra jord. Nästa år kan dem börja plocka frukterna och krydda dem.

2012-01-17 @ 14:15:08
Postat av: Victor

Då alla andra redan tagit upp om spelet så tänkte jag bara skriva lite om domarens insats.
Själv, med många andra röster, tycker jag att den var ytterst tveksam.

1. Vid Leksands 2-0 mål blir en Röglespelare hakad på friläge och det blir ingen åtgärd från domaren. Leksand kontrar och gör mål.

2. Vid ett annat läge, har Leksand 6 spelare på plan. Leksand får en spelare fri framför mål, och Fransson räddar som tur var. Efteråt, så diskuterar domarna om de var 6 eller inte och DÅ tar de utvisningen. Vad hade hänt om de hade gjort MÅL där?

3. När Rögle har powerplay så får Lindgren en klubba i ansiktet och domaren blåser av. Det blir ingen utvisning, men de blåser av!? Ytterst tveksamt.

Det här var bara några av de få saker som hände. Nu skyller jag inte förlusten på domaren för de spelade inte bra. Men, hur fan kan de hålla sån låg nivå? URDÅLIGT!!!

2012-01-17 @ 14:25:54
Postat av:

o sämst av alla är Glimenwall

2012-01-17 @ 15:05:20
Postat av: asd

Kvittar om du värvar som t ex mif med "stjärnor" eller som RBK med "sämre spelare". Har man inte en bra grupp så går det inte bra, titta på Bofors. Är där några stjärnor? Nej, dem har en bra grupp där man litar på varandra och spelar för varandra och för det märket på magen, inte namnet på ryggen.

2012-01-17 @ 15:05:38
Postat av: Niclas (RBK)

Victor: Röglespelaren var inte hakad i den mån att det påverkade i någon större utsträckning. I mitt tycke kändes det mer som att Röglespelaren förstärkte situationen när han insåg att målchansen runnit ut i sanden.

På punkt 2 och 3 håller jag med dig, utan tvekan. Tänkte exakt samma sak igår - vad hade hänt om Leksand gjort mål när de var 6 man på plan? Hade domaren dömt bort det och tagit utvisningen ändå? Högst tveksamt.

Även intressant att se igår hur uppgiven Fransson såg ut efter att ha släppt det totalt onödiga 1-3 målet. Sen undrar jag om det är fler som har noterat att Fransson denna säsong är ute på långa utflykter från målburen? Han är riktigt dålig i det spelet och jag tycker han ska hålla sig i målburen. Han ställer ofta till det för sina utespelare och för sig själv.

2012-01-17 @ 15:55:38
Postat av: Victor

Niclas

Möjligtvis påverkade den hakningen inte honom speciellt mycket. Men sen om man kollar på Rögles första utvisning som resulterar i ett mål, så kan den knappast ha påverkat spelaren mer än vad som hände med mitt första exempel.

Tror Fransson måste spela kontinuerligt för att komma upp i bästa form. Nä ska de gå upp får de skaffa en professionell sportchef som fokuserar på både BACK och forwardssidan.

Kanske en målvakt nu till och med...

2012-01-17 @ 16:09:27
Postat av: Niclas (RBK)

Victor: Men i Rögles fall var det ju faktiskt en hakning och inte en förstärkning av situationen av Leksandsspelaren. Det är min uppfattning i alla fall.

2012-01-17 @ 16:18:03
Postat av: JhillhzaN

Vill du få inspiration att motionera mera? Få bättre kondition eller gå ner i vikt? Du kanske vill ha någon att diskutera hundar med? Im your girl!

Vi syns på!
http://zheebisan.blogg.se

2012-01-17 @ 16:26:33
URL: http://zheebisan.blogg.se/
Postat av: maxad

tur vi har så bra målvakts tränare ta penker han var grym sen blev han bara sämre o sämre känns likadant nu med fransson!

2012-01-17 @ 16:35:42
Postat av: bengt lind

det beror kanske på att backarna är så usla,så att dom sprider osäkerhet.

2012-01-17 @ 19:27:16
Postat av: Ingo

Rbk ska inte lägga pengar på nyförvärv i år.
Avvakta till nästa säsong och visa var skåpet ska stå då.
Det viktigaste just nu är en riktigt bra PP +ytterliggare en back

2012-01-18 @ 20:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: gronvitasumo@gmail.com



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: j.lindeblad@gmail.com eller gronvitasumo@gmail.com.
Mobilnummer: 0733255270.