Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kort snack med Häggström inför derbyt



Ringde precis upp Magnus Häggström för att höra hur han ser på derbyt. För en vecka sedan såg han fram emot derbyt som en Röglespelare och nu är det helt omvänt.

- Visst kommer det kännas lite konstigt men så är det i hockeyn. Det har ju inte gått som jag förväntade mig när säsongen inleddes och då blev det så här. Det kommer kännas speciellt att möta Rögle men samtidigt kul, säger Magnus Häggström till gronvitasumo.se.

Varför blev det Malmö?

- De visade snabbt att man ville ha mig och det är bra spelare och en bra organisation som påminner om Rögles. Lite större arena bara men annars är det två bra klubbar med bra organisationer.

Du har varit med i dessa derbyn innan och nu är du enligt mig på fel sida. Känns det inte konstigt för dig, du är ju inte här ifrån så kanske inte känner av det på samma sätt?

- Visst kommer det kännas lite konstigt men som sagt, detta var inte vad jag väntade mig när säsongen drog igång. Nu är det som det är och nu ser vi framåt.

Har Röglespelarna hört av sig med några gliringar inför morgondagen? Kan tänka mig att "Bonsa" och Simon kan vara snabba där.

- Nej, inte än så länge men vi får se nu ikväll kanske.

Debuten mot Västerås var du en av lagets mest framträdande. Det måste vara tempot från Rögle som sitter i. Dina lagkamrater hängde inte med riktigt. Nu möter ni Rögle som du kan på dina fem fingrar, styrkor och svagheter. Vad har du släppt för bra tips till dina nya "kamrater"?

- Inget speciellt faktiskt. Alla lag spelar rätt lika, säger "Hägga" och får svart tunga och lång näsa.

Hur slutar matchen då?

- Vi vinner med hjälp av vår hemmaplan och slutar 4-1. Jag gör det tredje.

-----

"Med hjälp" av vår hemmaplan? Där hoppas jag han är ute och reser. Det är vi Röglefans som ska ta den positionen imorgon.



 


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.