Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bra betyg för Häggström efter debuten i Malmö

Jag såg halva matchen, Västerås - Malmö. När jag satte på tvn stod det 3-0 och fick då även höra att Västerås vunnit skotten i första perioden med 16-0, sexton - NOLL! 

När jag kom in i matchen så var det mer jämnt än så och Malmö gnuggade på. När man var på jakt så tog man (läs Jean-Luc Grand-Pierre) onödiga utvisningar. Han är inte i form. Det är inte Heed heller, han var inne på fyra av fem baklängesmål.

Västerås vann med 5-2 till slut och det betyder att Malmö fortfarande har fyra poäng upp till playoffplats inför mötet med Rögle.

Det kändes rätt konstigt ska jag erkänna, att se Häggström i fel mundering. Tyckte att han tog för sig bra och åkte skridsko som ingen annan i laget. Han fick bra betyg, både av reportern och MrMadhawk som skrev så här om "Häggas" debut på sin blogg.

"Debut för Magnus Häggström.
Den gick bra. Jag kan faktiskt tom säga att jag tyckte den gick riktigt bra. Individuellt alltså.
Han smällde på, han skapade lägen för andra och det hade tom kunnat bli utdelning i poängprotokollet. Det blir en garanterad tillgång om han spelar på denna nivån."

-----

Det gick inget vidare för Röglelagen ikväll, J20 fick 1-5 i häcken borta mot Brynäs och J18 föll med 3-6 borta mot Linköping.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.