Blogg listad på Bloggtoppen.se

Himelfarb ska vara helt klar för Linköping

Diskussionen om Eric Himelfarbs framtid är uppe på tapeten. Expressen/Kvällsposten skriver idag att Luleå är ett hett spår, igår skrev jag Linköping och det står jag fast vid.

Naturliga frågetecken kring övergången är att både Luleå och Linköping sitter på två transatlanter men idag har jag fått en förklaring, Himelfarb får i sommar ett pass ytterliggare. Han har nämligen planer på att gifta sig i sommar med sin schweiziska fru och där hämtar han även ett pass, snabbt och enkelt.

Trots detta talar för Luleås fördel då många ansåg den ologisk pga Abbotts så har jag idag grävt ytterliggare och har bra uppgifter som säger att han redan är signerad och klar för Linköping.

När jag var i kontakt med Linköpings sportchef Johan Hemlin under gårdagen (läs här) så varken nekade eller bekräftade han något intresse av förklarliga själ. Däremot kan jag säga här och nu, han är klar för Linköpings HC.

Självklart är jag emot att man gör klart med ny klubb för kommande säsong när nuvarande säsong gäller som mest. Dock kan man inte ta något ifrån någon spelare rätten och jag ger dem min fulla respekt för att de fortsätter kämpa för klubbmärket man har på bröstet just nu.

 


Kung Himelfarb tränger sig före och tar chansen i Elitserien!






Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.