Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jensen inför SSK - "Jag är i toppform och känner mig pigg som fan"



Fick en stund med Rögles Jesper Jensen igår. Det är enligt mig en av många med stark uppåtgående formkurva just nu. Han stoltserar med +16 och det är han näst bäst med i Rögle (Bonsaksen +17).

Enligt mitt tycke startade du säsongen riktigt bra, sedan en liten svacka och nu är du på väg mot toppformen igen. Hur känner du själv?

-  Som du säger startade min säsong bra. Sedan kanske en mindre "formedsving" men jag spelade forfarande stabilit och gjorde många bra saker. Det är mycket sällan jag har en dålig match, tycker jag själv. Nu är jag på topp igen, och jag är i toppform inför de kommande matcherna. Känner mig pigg som fan, säger Jesper Jensen med gott självförtroende till gronvitasumo.se.

Hur ser du på era chanser mot Södertälje?

- Vi har bra självförtroende just nu och hade en bra träning idag (läs igår) så jag tycker att våra chanser är mycket goda. Däremot är det en match som är väldigt viktig för båda lagen så det gäller att vi är redo direkt. Vi har också visat upp en stabil defensiv och med samma tålamod som vi haft den senaste tiden så ska vi vinna mot Södertälje.

Vad är viktigt att tänka på mot just Södertälje?

- Som jag sa, tålamod. Vi vet att vi kommer göra minst 3-4 mål på hemmaplan och är vi tighta bakåt vinner vi. Sedan ska vi inte heller ta några onödiga utvisningar.

Har du snackat med din landsman Julian Jakobsen inför matchen?

- Nej, men jag tror att han kommer ringa innan matchen. Han är en riktigt bra spelare och en skön kille.

Till sist, hur slutar matchen och vem gör matchens första mål?

- Vi vinner med 3-1 och Alexander Johansson gör första, han är het nu.

 


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.