Blogg listad på Bloggtoppen.se

Gath på väg tillbaka till Rögle?

Mikael Gath, namnet presenterar personen av sig själv. Det har ryktats en tid om att han skulle vara på väg tillbaka till Rögle, inte som spelare utan tränare. För att få mer kött på benen ringde jag upp "Micke".

Stämmer ryktet som placerar dig i Rögle som tränare i något av juniorlagen?

- Hmm, det vet jag inte vad jag ska svara på. Jag pratar hela tiden med Rögle med alla personer men just den diskussionen är har vi inte konkret haft just nu, säger Mikael Gath till gronvitasumo.se.

Han låter helt klart lurig när jag lyfter frågan och det känns som att han inte berättar hela sanningen. En sak säger han utan att tveka.

- Jag ska forsätta att hålla på med hockeyn även nästa säsong. Nu är säsongen snart slut här i Landskrona så vi får se hur det blir i framtiden.

Du säger att frågan är aktuell just nu, har den varit det i samband med att Dan Tangnes tog klivet upp i A-laget.

- Känns som jag ger dig tråkiga svar men jag pratar mycket med Rögle och allt och ofta men nej det var väl inte aktuellt då.

När vi sedan snackar Rögle överlag så tycker "Micke" att Rögle gör helt rätt när man satsar på tränare från de egna leden.

- Vet att en del kallar det för inavel men man ska vara glad om man kan plocka kompetent folk från de egna leden. Det är helt rätt att göra så. Sedan ska man inte göra så för sakens skull och blunda för kompetensen men när man som i Rögles fall har bra folk i föreningen ska man helt klar utnyttja det.

Hur mycket Rögle ser du?

- Jag ser så mycket jag kan, jag såg matchen i lördags (Tingsryd) och sedan såg jag J20 igår men annars har det ofta krockat med mitt Landskrona.

-----

Hörde att Ted Brithén inte kommer till spel ikväll. För er som inte kan ta er till matchen och ska se den på Viasat hockey så kan jag "avslöja" att Ted kommer finnas där och snacka i pausen.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.