Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle släpper fram ny talang

Har precis kommit hem. Stressade för att hinna hem till hockeyn. Det är ännu en godisvecka av stora mått och därför är jag väldigt inaktiv här just nu. Nästa gång jag är ledig är 6 januari. Däremot väntar normalare arbetstider i samband med det nya året. Så jag lovar er att jag snart är igång på allvar igen.
 
Om en knapp halvtimme är det dags för Skellefteå-Rögle. Ingenting talar egentligen för Rögle. Skellefteå har ärligt talat spelat ut Rögle efter konstens alla regler. Det är ny match och nya förutsättningar och som alltid är jag nyfiken på hur man kommer att agera efter ännu en förlust. Någon gång vänder det och jag hoppas att det sker ikväll.
 
Den stora nyheten är att Tangnes släpper fram ytterliggare en ung talang. Backen Anton Santesson får ganska oväntat en chans idag när Sondell inte kan medverka. I J20 har han gjort det bra men detta är en helt annan sak. Rögle har som bekant ingen konkurrens på backsidan och det ger i sin tur Santesson sitt livs chans. Jag hoppas han tar den. Han går in brevid Lasse Kukkonen.
 
Stressade jag hem förgäves? Helt ärligt så oavsett vinst eller förlust så vill jag alltid se Rögle spela. Det är i motgång de riktiga vännerna testas och Rögle har väldigt många sådana. Nu ikväll har 30-40 fans hängt med på lagets chartrade plan upp för att stötta laget.
 
Återkommer här efter matchen och då hoppas jag kunna känna glädje och att hoppet lever. Rögle behöver tre poäng men ikväll är jag väldigt nöjd med två.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.