Blogg listad på Bloggtoppen.se

Iggulden eller Brithén?

Såg att Svenska Spel fått ut oddsen på de interna poängligorna. I Rögle har man som väntat Mike Iggulden som favorit tätt följt av Ted Brithén.
 
Mike Iggulden 2.50
Ted Brithén 3,00
Mathias Tjärnqvist 7,00
Christopher Liljewall 9,00
Jakob Johansson 9,00
Daniel Sondell 13,00
Andrée Brendheden 15,00
Fredrik Warg 20,00
Tom Preissing 25,00
Övriga: 6,00.
 
Det första jag tänker på är ifall man underskattat någon. Skulle i så fall vara Alexander Barta eller Viktor Lindgren. Ingen av de två kommer ändå att vinna Rögles poängliga. Sedan i våras har jag lyft fram Ted Brithén som den blivande poängkungen. Oddset är dock lågt. Jag räknade ju Brithén som en skräll.
 
Jag bad om en motivering till oddssättningen. Alltid intressant att se hur "neutrala" ser på spelarna.
 
- Då Iggulden visade sig vara en riktig hit förra säsongen i Lakers, och snittade 0,83p/match så fortsätter han i den stilen i Rögle, skadefri dessutom, bör han plocka hem Rögles poängliga eftersom han kommer matchas hårt både i PP och 5-5. Brithén och Liljewall hade ju nästan lika fina snitt i Hockeyallsvenskan som Iggulden i ES. Brithén var också mkt eftertraktad av flera klubbar under förra säsongen och inför denna av förståeliga skäl, men kommer även han få väldigt stort förtroende och mkt istid i Rögle i år. Då kommer han fortsätta producera, troligen lite mer än vad Liljewall kommer göra. Däremellan dem tror jag Mathias Tjärnqvist slår sig in, även om hans produktion dalat en del på senaste åren. Kan vi få se en nytändning av Tjärna och högst troligt i en av de formationer som ska producera så kanske han kan komma tillbaka i poängtoppen, förra årets snitt på 0,25p/match är ju alldeles för dåligt om han ska vara en ledande spelare såklart, men han bör väl kunna klättra upp på det dubbla åtminstone, troligen lite mer, motiverar Stefan Österberg, oddssättare på Svenska Spel för gronvitasumo.se och fortsätter:

- Av backarna räknar jag att Daniel Sondell fortsätter visa att han är en duktig offensiv back och med mycket istid, samt att jag har lite svårt sätta in Tom Preissing men min känsla är att det kommer bli bra och kanske han får en del förtroende i PP också, det beror väl lite på hur man matchar Kukkonen där.

 
Övriga lags odds hittar ni här.
 
 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.