Blogg listad på Bloggtoppen.se

Läget kring Lilja - "Han var lite bitter ett tag"




Efter att ha fått de uppgifterna som lät trovärdiga om att Andreas Lilja ville flytta hem efter denna säsongen trots gällande kontrakt så har jag sökt hans svenske rådgivare Bo Falkman. Alldeles nyss snackade jag med honom och så här lät det.

Rykte från folk som säger sig ha bra kontakt med Lilja personligen säger att han vill flytta hem redan efter denna säsongen trots kontrakt ett år till där borta?

- Det är mer än jag vet i så fall eller så är det bara ett önsketänkande från de som sagt så. Andreas var lite bitter ett tag under säsongen då han inte fick spela under en 10-15 matcher men han bet ihop och körde på. Han har kommit tillbaka väldigt starkt och krigat till sig en betydelsefull roll i laget, säger Bo Falkman till gronvitasumo.se.

Trivs han socialt i Philadelfia med barn och familj, jag vet att det är en viktig detalj för honom?

- Han bor på ett kanonställe i en förort utanför Philadelphia, precis samma ställe som Kim Johnsson bodde på. Där är det väldigt bra för barn och familjer att bo på.

Så till oss som vill se Andreas i Rögle till hösten, kan vi sluta hoppas?

- Det skulle ju vara om Andreas själv känner att det är läge och tacka för sig och flytta hem med familjen. Sist jag pratade med honom fick jag inte alls de signalerna men man vet ju aldrig. Han har ett år kvar och även om han hade det tungt ett tag under säsongen så vet jag att deras general manager Paul Holmgren gillar de killarna som visar karaktär, proffsig attityd och kör på. Den senaste tiden har han ju fått spela väldigt mycket och gjort det bra. Han har en viktig roll nu, i de första playoffmatcherna spelade han uppemot 20 minuter per match. Sedan är det ju en förhandling på gång mellan NHL och spelarfacket som kan skjuta upp säsongen eller kanske skjuta upp delar av den, i så fall kommer ju Andreas att åtminstone inleda säsongen här hemma.

Du har en annan spelare, Kim Johnsson, har han bestämt sig för att lägga av? Två säsonger utan hockey nu.

- Nej, han siktar på spel. Nu är han åter hel och frisk och redo för spel igen. Sedan beror det lite på vad som händer med kommande säsong där borta. Kim räknar med att vara tillbaka i höst, säger Bo Falkman till gronvitasumo.se.

----

Vi får vänta och se men just "lockouthotet" talar väl för Rögles fördel. Nu kan man ju inte vänta in en eventuell lockout innan man fyller icke-eu platserna men tänk vilka namn som kan komma loss.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.