Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lägesrapport med Pelle - "Jobbar jävligt många timmar nu"


Jag vet, både ni och jag törstar efter Röglenyheter. Jag försöker på mitt sätt för att hitta dem. Det är tyst så jag lyfte luren för att kolla med Pelle om vad som händer. Jag frågade rakt ut vad han hade på sitt bord, han är rätt snabbtänkt.

- Pommes, lite sås och en köttbit, eller vad menar du, säger Pelle och visar humor.

Det går mycket rykte just nu. Beskeden om Brendheden och Glimmenvall dröjer. Vad händer?

- Allt som gäller nya och gamla spelare som inte är ute kommer jag aldrig att kommentera, speciellt inte när jag är på hugget vilket jag är nu. Sedan om det är något som är klart eller inte så kan det vara så att man vill släppa informationen vid rätt tillfälle. Ibland kan det även vara taktiskt men vad jag diskuterar med Glimmenvall eller Brendheden håller vi mellan oss fram till att vi går ut med något.

Spelare med kontrakt kan vi snacka. Så jag tar upp Rasmus Bengtsson. Vad händer där?

- Han är vår spelare och har kontrakt. Så länge han har det ingår han i vår trupp.

En spelare som vi heller inte hört något om är Victor Panelin-Borg. Han har kontrakt men efter hans tunga vår så undrar vi. Vad händer där? Får han stanna?

- Absolut ska han det. Jag gillar Panelin och även om han har haft en tung period bakom sig så tror jag att han kommer studsa tillbaka. Jag är övertygad att Panelin kommer göra det bra i Elitserien. För två år sedan var det Elitserieklubbar som var intresserade, berättar Pelle och bekräftar att han räknar in "Pane".

När jag hörde med Panelin så sent som igår sa han att han inte fått besked?

- Han har ju kontrakt så jag vet inte vad han skulle vänta på.


Panelin får fortsätta att stå upp för Rögle.


Eftersom Pelle inte kommenterar spelare på väg in eller ut så frågade jag hur pass nöjd han var med lagbygget så här långt. Ligger du i den fas du önskar?

- Klart jag inte gör det men jag är inte orolig, vi kommer få ett bra lag. Vi måste tänka på att vi spelade längre än de flesta lagen. Jag kan säga att jag jobbar jävligt många timmar nu. Förhoppningsvis får man igen det nästa säsong.

Kommer det hända något idag?

- Det vet man aldrig men du kan nog koppla av för idag. Om jag hade velat hade jag kunnat sätta ett lag idag. Det är inga problem att kontraktera spelare. Det hade jag kunnat göra snabbt. Vi som jobbar med det är ganska överens om hur vi ska jobba. Vi vill höra oss för hos dem spelarna vi verkligen vill ha. Jag vet att alla vill ha nyförvärv men jag hade ångrat mig om jag inte hört mig för hos spelarna vi verkligen vill ha först. Vi måste ha tålamod. Jag tror det kommer smälla till ordentligt efter VM.

Om du hittar någon du "verkligen vill ha", kan det gå snabbt då?

- Man känner på varandra. Då känner man rätt snabbt om det kan bli något eller inte.

Innan jag lägger på önskar jag Pelle en trevlig helg. En lugn helg blir det inte;

- Jag pratade med Dan (Tangnes) precis innan du ringde. Man hinner knappt säga hejdå innan man har något nytt att prata om.  Sedan har jag två-tre samtal kvar idag.

Vad pratade du och Dan om?

- Haha, bra försök. Vi pratar om allt, träningsupplägg och allt annat man kan tänka sig.

----

Jag försöker lägga fram olika namn som det ryktas om men Pelle är iskall där. Även om jag vet att han tackat nej eller blivit erbjuden någon spelare väljer han att inte kommentera något där. Inte ens om en spelare inte är aktuell längre. Det är rätt väntat. Jag förväntar mig inget annat.



Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.