Blogg listad på Bloggtoppen.se

Det var en Pikkarainen, en Bremberg och en Goren


Hannu Pikkarainen
lämnar Skellefteå efter endast en säsong. Han hade ett kontrakt på 1+1 men enligt hans agent så är det Hannu själv som väljer att bryta.

- Hannu hade möjlighet att bryta sitt kontrakt efter ett år och det är precis vad han har gjort. Men det har nog inte varit något större drama och nu får vi se var han hamnar till nästa säsong, säger Juuso Pulliainen till hockeyligan.se.

I Modo var han riktigt bra och 65 poäng på 82 matcher. I Skellefteå har det inte gått lika bra poängmässigt och en del har målat upp det som en "floppvärvning". Det finns alltid två sidor av ett mynt.
Enligt agenten är Elitserien fortfarande ett alternativ.

----

Aftonbladet "avslöjar" idag att Fredrik Bremberg flyttar hem till Djurgården. Han ska vara muntligt överens. Även om "Linkan" nu fyller 39 år och inte varit lika tongivande i HV71 och Timrå så vet vi att han producerar i Djurgården. Där har han alltid fungerat.

----

Lee Goren säger idag till Norran att han vill helst stanna i Skellefteå men att flera Elitserieklubbar anmält ett seriöst intresse.

- Vi har haft många väldigt positiva möten nu och det gäller att vi kommer överens om ett kontrakt där både jag och Skellefteå är nöjda. Men jag hoppas verkligen att vi lyckas. Sedan är det flera svenska klubbar som har hört av sig och vill erbjuda ett kontrakt. Men, får jag välja så spelar jag i Skellefteå AIK, säger Lee Goren till norran.se.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.