Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sundsvall sugen på skräll - "- Vi är ett bra lag"

Inför morgondagens match uppe i Gärdehov där Rögle möter Sundsvall så har jag idag snackat med Adam Rundqvist (Thomas son) som är ny för i år. Förra säsongen spelade han som utlånad i Borås från Färjestad. Det blev ingen succé utan flyttlasset gick vidare till Sundsvall. Inget som Adam ångrar trots den tunga inledningen på serien (En övertidsseger mot Tingsryd, resten förluster).

- Nej, absolut inte. Jag trivs jättebra här och har får mycket mer förtroende vilket jag inte fick i Borås. Jag trivdes där också men för min utvecklingsskull så måste jag få spela, säger Adam Rundqvist till gronvitasumo.se.

Adam sågs som den stora talangen i Färjestad och var framgångsrik som ung senior i Skåre, som Färjestad hade ett samarbete med innan man nu startade sitt J20-lag igen. Genombrottet har uteblivit och han väljer att gå till ett bottenlag för att få mer speltid.

- Bottenlag? Vi är inte ett bottenlag. Visst, det har gått tungt under säsongsinledningen men jag tycker att vi är ett bra lag.


Bra lag säger du?

- Visst vi tabellen kan man inte bortse ifrån men vi har inte kommit upp i den standarden vi ska. Spelar bra i 30-35 minuter i matcherna men vi får kollapser som blir kostsamma. Det är fortfarande tidigt på säsongen och vi kommer att visa att vi blir att räkna med.

När jag tar upp Rögle så berättar han att han känner Alexander Johansson sedan de var små, dessutom spelade Rundqvist med Alexander Bergström förra säsongen.
Hur slutar då matchen?

- Vi vinner med 3-2 och Gustaf Thorell gör första.


-----

Här kommer några bilder från gårdagens match i Lindab Arena från Emilia Olsson. Vill ni se fler så finns dem här.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.