Blogg listad på Bloggtoppen.se

David Åslin efter matchen - "En skön seger"

Snackade med Trojas hetaste spelare David Åslin efter matchen. Först totaldominant mot SSK med ett "lacrosse-mål" och idag gjorde han återigen ett vackert hockeymål.

- Det går bra nu det kan man säga. Målet, jag kommer in mot mål, tar mig förbi en back och väljer närmsta vägen mot mål och åker mellan två backar och sätter en backhand som går mellan benen på målvakten (Gistedt), sa en väldigt glad David Åslin efter matchen.


Att segern var rättvis höll David med om och sa;

- En skön vinst. Rögle borta är en svår match men det är vi som jobbar hårdast och är hetast framåt. Vi vinner rättvist, det tycker jag absolut.


Åslin är en Leksandskille som har HV71 som moderklubb. Inför denna säsongen lämnade han för Troja och det har verkligen lyft förre stormålvakten Peter Åslins 22-årige son.

- Ja, det har med förtroende att göra. I Leksand fick jag inte spela så mycket. I en tredje-fjärdekedja och kände inte så stort förtroende. Här har jag fått betydligt större förtroende och får spela i powerplay. Då vågar man göra saker och självförtroendet ökar, säger Åslin.


Tillsammans med HV-lånet Johan Linnander och fd Röglespelaren Carl Gustafsson var dem matchens klart bästa kedja. Fortsätter man att spela så här kommer man ta fler skalper.

- Spelar vi som idag är vi svårslagna och det vet vi om att vi kan också.


Om man vill se något extra är det alltså dig vi ska ha ett öga på och inte Klasen?

- Det får vi se, inget jag tänker på utan det kommer bara.


Som Röglesupporter har man kanske svårt att se det positivt men Trojas insats idag var bra, och Åslin-cirkusen rullar vidare. Nästa stopp är två raka hemmamatcher, först Sundsvall och sen Malmö.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.