Blogg listad på Bloggtoppen.se

Beskeden som känns bra

Har funderat lite efter gårdagens match och förutom tre poäng hittar jag mycket annat som känns bra.

* Många har gnällt över att Roger Hansson inte tar besluten som krävs, att peta spelare som inte levererat till exempel. Igår gjorde man det, Emil Sandin fick sitta samtidigt som både Lilja och "Flash" spelade. Framförallt lät man juniorerna spela hela matchen. Jag hoppas att Sandin gör en "Soares" och knyter näven och levererar per omgående när han får chansen.

* Rögles powerplay har varit hårt kritiserat. Igår var det riktigt bra. Man satte Almtuna under konstant press och det var full fart på pucken och på "rören".

* Glimmenvall och Jensen spelade halva matchen enligt Rögles taggning. De gör det utan anmärkning. Gott jobb!

* Jag fortsätter att hylla Simon Olssons puckkontroll och avighet. Igår sköt han dessutom flest skott på mål. Han är i mina ögon Rögles bästa forward i nuläget. Han gör det svåra enkelt när det gäller passningarna.

* En som många ställt ett frågetecken framför är Franssons form. Igår höll han nollan och det var tack vare han själv som bjöd på några saftiga räddningar. Ska Rögle ta några poäng måndag-onsdag krävs det att Fransson storspelar.

* Rögle spelade j-vligt disciplinerat igår. Inte en tvåa fram tills minut 56. Det beror på att man inte stod på hälarna någon gång samtidigt som man höll huvudet kallt.

* Panelin-Borg var bättre än på länge igår. Bra medicinkur under sjukdomen?

Har ni mer ni vill lyfta fram så bara fortsätt.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.