Blogg listad på Bloggtoppen.se

Två mål och en assist med minst istid

Har precis landat, scannat igenom olika analyser. Fastnade på Rögles officiella där man taggar matchtiden på varje spelare.

Matchens frontfigur Alexander Lindqvist-Hansen var bäst ikväll, det är jag, officiella samt HD överens om. En sak fastnar jag på. Bara Tobias Törnqvist fick mindre istid än matchens hetaste spelare? 11 minuter och 12 sekunder fick "Flash". På den tiden satte han två av två skott och spelade fram till ett.
Han tog alltså tillfara på tiden på bästa sätt.

Okej, nu var Rögle i förarsätet och Flash tillhör inte skiktet som Tangnes toppar specialteams med, men sätt till hans insats i matchen borde han belönas med mer istid än många andra. Nu ska vi inte gnälla, Tangnes coachade laget till säsongens säkraste seger. Grymt bra där Dan.

Rögle vinner med 6-3 och ska man leta fel så är det inte bland forwards. Sean Curry var riktigt stabil i inledningen, nu verkar han ha tappat greppet. Idag är han inte ens godkänd och får helt rätt minst istid av alla backar. Jag reserverar mig lite men visst var Sean inne på samtliga baklänges mål varav det första var hans fel helt och hållet?

Sammanfattning av istiden idag enligt Rögles hemsida.

Jesper Jensen 25:05
Daniel Glimmenvall 23:51
Viktor Lindgren 19:51
Eric Himelfarb 19:50

Sen hoppar vi ner och räknar nerifrån och upp

Tobias Törnqvist 9:08
Alexander Lindqvist-Hansen 11:12
Daniel Sylwander 11:31

Det är siffror OE och de andra på Rögles hemsida ska ha eloge för. För mig är det väldigt intressant att följa.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.