Blogg listad på Bloggtoppen.se

Terneborn - "Känns som att han tar över hela klubben"

Kvällspostens Erik Terneborn gillar jag. Han är opartiskt, gräver och river gärna i såren för att få fram mothugg och reaktioner.
Jag ska först säga att han hade Rögle som favoriter inför säsongen och stod (står) fast vid det länge trots allt som hänt. Idag ställer han en befogad fråga " Vad sysslar egentligen Rögle med?"

Det kan man fråga sig, det är turbulent. Det kunde varit betydligt lugnare om Hedlund inte ljugit HD och oss andra rakt upp i ansiktet. Då hade man köpt det hela på ett helt annat sätt. Nu blir det lite mer cirukus över det hela. En onödig föreställning.

I krönikan lyfter Terneborn fram Roger Elvenes stjärnstatus som tydligen inte spelar någon roll för många. För oss odödliga är han kung oavsett vad han gjort på sportchefsstolen.
De sista raderna i dagens krönika lyder:
"Vilken kompetens har Peter Hedlund för att sköta jobbet som sportchef. I dagsläget känns det som att han håller på att ta över hela klubben, och det är knapast positivt för någon."

-----

Jag har sökt Hedlund ganska länge, inte bara igår eller idag utan i princip hela hösten. Ena gången skulle han på lunch, den andra "inte tid", den tredje "jag har mycket nu", den fjärde "vi bestämmer en tid så kan vi snacka". Senast idag har jag försökt få någon minut. Både telefon och mail men känslan säger att han undviker mig.

Alla har sina frågor och funderingar, jag vill kunna förmedla dem vidare. Jag är inte intresserad av att titta i backspegeln. Nej, jag vill blicka framåt, lyfta Rögle tillsammans med alla andra i och kring Rögle BK. Vi ska få upp intresset.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.