Blogg listad på Bloggtoppen.se

Spännande pussel ska läggas

Sportgrupp eller sportchef? Oavsett, nu har Rögle inte lång tid på sig att skapa trygghet i klubben. Ett spännande pussel framför oss. Extern, vem är det? Vem ansvarar för scouting osv? En jag gärna sett i en tongivande roll här är Stefan Bergqvist.

Roger Elvenes förtjänar inte skit, istället ska han fortsätta att ses som den kung av Rögle han är. Sportchef i Rögle är en tid vi glömmer.

En intressant sak, Rögle säger att man ska se över gruppen och göra de förändringar för att skapa en vinnande grupp. Nu är det inte så enkelt att man kan rensa halva laget. Det behövs inte heller men spelare i riskzonen bör vara Curry, Bonsaksen, Starkov och eventuellt Häggström som inte levererat. Detta är en kvartett som bör finnas med i snacket.

Nu gäller det att agera snabbt, spelarna kan bli otrygga och tanken "ska jag vara kvar" kan ploppa upp även om man är proffesionell. Denna soppa kommer inte gå obemärkt förbi, därför är det dags redan nu att ta samtal med spelarna. Berätta hur man tänker och tycker, skicka dem som inte duger och in med nytt blod.

Trygga Rögle, har blivit oroliga Rögle men efter dagens pressmeddelande känner jag en nyfikenhet på vad som komma skall. Detta kan vara ett steg mot rätt riktning men själv föredrar jag en ensam sportchef. För om man har en grupp, måste det ändå finnas en som har sista ordet. Det lär vara Peter Hedlund i dagsläget.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.