Blogg listad på Bloggtoppen.se

Simon Olsson och Dick Axelsson ett blivande radarpar i VM

Diskuterade lite med Simon Olsson härom dagen. Jag undrade lite om han även denna sommar ska ansluta till Sveriges landslag under Inline-VM som i år spelas i Tjeckien.

- Ja, jag ska vara med, meddelar Simon till gronvitasumo.se.

Jag frågade om Rögle gett klartecken för det och det var inga problem.
- Det var lugnt med Elvenes när jag pratade med honom om det så det ska vara lugnt.

Förra året spelades VM-turneringen i Karlstad. Då fanns även den dåvarande Boråsspelaren Alexander Bergström med. Om han ska vara med i år är oklart.

- Jag vet inte hur det blir med det än, säger Bergström.

För att få lite mer kött på benen ringde jag upp förbundskaptenen Fredrik Skoog för att höra vad han hade att säga.

- Vi ligger i snacket nu om vilka som ska med eller inte. Vi ska möta Finland nästa helg sen lär det bli mer klart vilka som ska vara med.

Jag har hört att Simon Olsson ska vara med, eventuellt Bergström också?


- Ja Simon ska vara med och Alexander är med i disskussionerna. Han gjorde ett bra VM förra året. Jag har hört att han har lite problem med en knäskada så jag vet inte hur hans hälsa är nu riktigt. Sen ska det även det givetvis vara ok från Rögle med innan de båda spelar, säger förbundskapten Fredrik Skoog till gronvitasumo.se

Fler från Rögle eller Malmö som är aktuella?

- Nej, just nu är det Simon och Alexander som är med i diskussionerna.

Er fixstjärna, Dick Axelsson, hur blir det med hans medverkan?

- Dick har tackat ja så han ska med.

Det blir åtminstone ett bidrag från Rögle när Inline-VM avgörs i Pardubice, Tjeckien, mellan 19-25 juni.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.