Blogg listad på Bloggtoppen.se

Alexander Bergström till Rögle eller Elitserien?

En naturlig övergång inför sästa säsong hade ju varit om Rögle fått "hem" Alexander Bergström som gjort en jättebra säsong i Borås. Jag har följt Alexanders resa från Rögles J20 och hoppades att han skulle spela i Rögle redan till den här säsongen men så blev det inte. Rögle visade inte intresse men nu ska man ha fått upp ögonen för Bergström.

Rögle ska vara intresserade men det finns andra klubbar som är det också.

- Det finns intresse från flera olika klubbar, både från Elitserien och Allsvenskan, säger Peter Nilsson på AMA Sports Agency till gronvitasumo.

Kan du bekräfta att Rögle är intresserade?

- Det får du ta med Elvenes. Jag kan inte kommentera enskilda klubbar.

Om det finns elitserieintresse kan väl inte de allsvenska klubbarna ha något att säga till om?

- Vi kommer att diskutera med Alexander om vilket som är bäst för honom och hans utveckling. Självklart är ju Elitserien en dröm för alla unga spelare, men inte till vilket pris som helst.

I mina ögon är det en klockren värvning om den blir verklighet.


Alexander själv ger sin syn på Rögles satsning men vill inte avslöja något om ett eventuellt intresse.
- Gällande Rögle så är det enda jag kan säga att deras satsning är av rätt sort och att jag tror på Rögle i framtiden. De tränar hårt och ställer höga krav på sina spelare, säger Alexander Bergström till gronvitasumo.se

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.