Blogg listad på Bloggtoppen.se

Finsk NHL-målvakt nära Malmö

Hannu Toivonen, det är namnet på Malmö Redhawks stjärnmålvakt enligt uppgifter till Mrmadhawk. Visst är det en högklassig målvakt men ändå inte i klass med Hurme, alltså statusen på honom när han värvades till Malmö 2007.

Vitsorden om Toivonen är ju bara bra och skulle Stenbecks pengar få honom till Hockeyallsvenskan så är det säkert ett vasst förvärv.

Malmö har snart fyllt truppen, jag anser inte att man har en överlägsen trupp i hockeyallsvenskan. Får man in Toivonen så är den viktigaste utposten tryggad. Sjögren är en bra backup.
Backsidan imponerar inte på mig. Forrest måste bli en flipp i Bartley-klass om det ska bli något där. Ribbenstrand och Konttinen är stora frågetecken. Josefsson, Heed och Weihager är tre säkra kort på allsvensk nivå.

Jag försöker se på Malmös lagbygge opartiskt, när jag gör det så är det något i bygget som känns fel. Vad vet jag inte men känslan säger att klassen kommer Klasen tillsammans med de egna produkterna att stå för. Jag tror inte ett skit på Lazo, Kollar, Carlsson eller Mattsson. Däremot tror jag hårt på Lukas Eriksson, Westerholms, Ohlsson och Klasen såklart.

Sen ska alla pusselbitar passa ihop och hur står det till med tålamodet i ledningen. Ett nytt lag tar tid att bygga och Malmö har själv satt sig i den sits där man börjar om på, i princip, noll.

Det kommer absolut bli intressant att följa, både vad man ska köpa in härnäst och hur det kommer att gå.



Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.