Blogg listad på Bloggtoppen.se

Brithén - "Det fanns elitserieanbud men jag tackade nej för att ta upp Rögle"

Inför förra säsongen var det många som trodde på Ted Brithén. Däremot kan det inte finnas någon som anade att Ted skulle ta ett sådant jättekliv som han gjorde. Från en juniorspelare till en nyckelspelare i jakten på Elitserien.

- Jag tror jag har överraskat en hel del människor och framförallt mig själv över hur fort allting har gått i min hockeykarriär. Den senaste säsongen var verkligen den mognadssäsongen som jag behövde som hockeyspelare för det målet som jag har med min karriär. Jag känner nu att jag kan ta större ansvar och vara en ledare speciellt på isen. Ja, många har sagt att jag anses vara mogen för elitserien redan nu, men jag känner själv att jag behövde ett år av mognad och uppbyggnad av kroppen innan nästa steg skall tas. Med det spelet som vi bedriver i Rögle så har jag all förutsättning att kunna bli en ännu bättre allroud-center som jag vill vara, säger Ted Brithen till gronvitasumo.se.

Det har viskats om att du hade anbud från Elitserien. Stämmer det?

- Ja, det har funnits elitserieanbud, men jag valde att stanna i Rögle, dels för att det är här mitt hjärta finns och dels för att jag vill vara med denna gruppen för att ta upp Rögle till elitserien där vi hör hemma.

Med 36 poäng i grundserien och åtta poäng i kvalserien var Ted härföraren i den formation som var vassast. Nu tycker Ted att Rögle fått in ännu bättre kraft i offensiven.


- Det är många grabbar som är kvar från förra året. Vi har fått in riktigt bra offensiv i vårat lag med de nyförvärven vi har fått. Sen att alla har en grym inställning till det som bedrivs här gör inte saken sämre. Jag tycker laget ser starkare ut denna säsongen jämfört med förra säsongen, framförallt för att alla är vana vid denna träningsdosen vi har här i Rögle. Vi kommer köra över motståndarna mer i år än förra året.


Vad har du för mål med kommande säsong?

- Att få vara delaktig i det lag som tar steget upp till Elitserien.

Till sist frågar jag Ted hur sommaren ser ut för hans del.

- Förutom träningen blir det väll lite tennis ibland, beachvolleyboll ibland, tar en feelingdrive ibland och det bästa av allt är när vi samlar ihop ett grabbgäng och har grillkvällar på helgerna. Det är verkligen livet på en pinne så att säga. suveränt "gött".






Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.