Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bergström har pumpat upp sig - "Känner jag mig starkare"

Trevlig midsommar på alla läsare. Ispremiären närmar sig men denna helgen lär inte bli så händelserik antar jag (förutom NHL-draften). Visst ska man hålla ögon och öron öppna och själv har jag ett intresse i Inlines-VM där Simon är med och lirar semifinal ikväll.


Nu väntar individuell träning för Röglespelarna och en som verkligen fått resultat av träningen hittills är Alexander Bergström som pumpat upp sig med 4 kg muskler.

- Ja de stämmer. Kroppen har svarat bra på styrketräningen. Detta i kombination med att vi springer mindre procentuellt sätt än vad vi gjorde i BH (Borås hockey) gör att jag fått lite mer muskler. Ja absolut känner jag mig starkare i gymmet, det viktiga för mig nu är att jag ska kunna syresätta hela kroppen så jag kommer jobba mycket med konditionen på semestern samtidigt som jag inte vill bli av med musklerna. Jag tror det kommer kännas lite skillnad de första veckorna på isen med att jag inte blir riktigt lika snabb, men att i längden kommer jag ha oerhörd nytta av detta och bli ännu snabbare när jag vant mig vid några extra kg, säger Alexander Bergström till gronvitasumo.se.

Inför förra säsongen i Borås använde Alexander sig av en annorlunda metod för bli en bättre skridskoåkare. Han tog hjälp av en konståkningstränare. Något han säkert kommer att ha nytta av nu när han ska släpa runt på en tyngre kropp.
- Hon (Kim Zandvoort) hjälpte mig verkligen och har stor nytta av hennes jobb med mig.


Midsommartävling. Vinn 100:- på Bet-at-home.com att spela för. Det enda du ska gissa på är vilken är Alexanders favoritövning i gymmet? På måndag drar jag en vinnare av de som lämnat rätt svar. Glöm inte lämna mailadress.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.