Blogg listad på Bloggtoppen.se

Grönvitasumo tar tempen på Trojas Ziga Pavlin

Ziga Pavlin till vänster.



Träningsmatcherna närmar sig och trots att det är lite låg profil på bloggen just nu så kan jag lova att arbetet bakom är i full gång. Jag håller på att göra en genomgång av alla de allsvenska lagen med snack från spelare/ledare från alla klubbar.

Innan jag drar igång den serien bjuder jag på lite intressanta intervjuer jag får på vägen. Idag har jag varit i kontakt med Trojas sloven Ziga Pavlin. En av Trojas intressanta importer. Laget har spelare från Ungern, Slovenien, Norge och Kanada som ska försöka lyfta Ljungbys stolthet.

Välkommen till Sverige. Vad kan du säga om Troja så här långt?
- Jag känner mig väldigt välkommen här. Spelare, ledare och hela organisationen behandlar oss väl så än så länge är allt jättebra, säger Ziga Pavlin till gronvitasumo.se.

Du är 26 år men är ändå lagets äldsta back. Troja känns för ungt i mina ögon. Det saknas rutin?
- Vi är ett ungt lag men jag tror inte det är något negativt. Vi kommer att vara ett skridskoskickligt lag som kommer att bli svåra att möta. Vi vill alla förbättra vårt spel och hittills tycker jag att Troja och jag är överens om vad som är det viktigaste för att bli bättre.

Berätta lite om Slovenien som hockeynation. Ni har kommit starkt de senaste åren och nu finns flera av dina landslagskamrater i Sverige.
- Slovenien är ingen stor hockeynation men de senaste åren har vi fått fram några riktigt bra unga spelare. Jag säger inte att vi aldrig haft det innan men nu kan vi få jobb i Tyskland, Sverige och andra bra ligor.

Du blev klar för Troja ganska tidigt. Var där fler svenska lag som var intresserade?
- Ja, det var ett väldigt snabbt beslut att gå till Troja. Där fanns andra klubbar som var intresserade men Troja visade ett seriöst kontraktsförslag som jag accepterade, avslutar Ziga Pavlin.

Pavlin är den enda högerfattade backen och med sin VM-rutin kommer Trojas sloven att bli en nyckelspelare.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.