Blogg listad på Bloggtoppen.se

Simon Olsson inför Leksand - "Gött go i laget"

Nästa uppgift för Rögle är kanske säsongens viktigaste match? Åtmistone så skulle en förlust betyda att man halkar långt efter topptrion. För att kolla läget i laget tog jag kontakt med publikfavoriten Simon Olsson och fick svar på några frågor.

Under helgen spelade Simon med J20 och jag frågade en enkel fråga, varför?

- Jag frågade om jag fick, jag var sugen på mer hockey.

Senast mot Sundsvall så lossnade det till slut, vad talar för att det fortsätter så mot Leksand?

- Allt tycker jag, vi är sugna på utmaningen och vill absolut slå Leksand och kliva närmare 3e platsen, vi hade bra träning idag och det är gott go i laget så de känns bra!

En del tror att Hellqvist tänker ta in Carl Gustafsson i Brithéns kedja men så blir det inte. På dagens träning så var succékedjan med Liljewall - Brithén - Olsson intakt.

Simon har hittills producerat 7 mål och 14 assist på 34 matcher men det är han inte nöjd med.

- Nej egentligen är jag inte det. Vi har spelat så bra ihop och skapat så många bra chansen att jag tycker hela vår kedja skulle ha fler poäng.

Många fans drömmer om att Rögle redan i år ska gå hela vägen upp och enligt Simon är det inte omöjligt.

- Jag tror att vi kan vara med hela vägen och ta oss till kvalserien. Väl där blir det självklart tufft men med detta laget känns det lite som allt kan hända, Vi har bevisat att vi kan slå riktigt bra lag både i Schweiz och allsvenskan sen är det tufft att ta sig upp absolut men USA vann OS med ett college lag.




5 snabba med Simon

Vilket lag anser du vara det mest kompletta i Allsvenskan och varför?

- Växjö, dom har riktigt bra toppspelare som lyckats riktigt bra i år och är alltid tuffa att spela mot.

Många nya spelare i Rögle men vem tycker du är bäst av juniorerna som tagit klivet upp?

- Rasmus Bengtsson har ju gått från klarhet till klarhet och tagit större ansvar och fått en stor roll i detta bygge nu och killen är 17! Det är stort.

Jag personligen tycker att Gistedt borde fått stå mer. Han var grym på försäsongen och även om Fransson varit toppad borde väl Joel fått fler chanser. Vad tycker du?
-  Joel är en riktigt bra målvakt så jag tycker det är tråkigt det där, när Joel fått chansen så har inte vi (spelare) levererat alls tycker jag, Han har gjort stormatcher denna säsong också det är inget snack, Sen har det varit svårt för tränarna att kanske flytta Fransson när han leder ligan i räddningsprocent och varit vår bästa spelare så här långt.

Det snackas om storsatsning med Percy och Stenbeck i Malmö. Om Percy ringt dig, hade du kunnat lira i MIF?
- Jag skulle aldrig tänka ens tanken så länge jag är med i Rögles planer för nutid och framtid.

Många kritiserar Himelfarb och Hobson. Vad bidrar de med och hur viktiga är dem?

- Det är duktiga hockeyspelare som kanske inte fått ut det de själv vill och folk förväntat sig i såfall. De har båda två bra kvaliteer och är goa gubbar.

-----

Innan vi avslutar vill Simon skicka en hälsning till skadade Alexander Johansson och ber mig skriva att 27an saknar 11an på isen och i omklädningsrummet.

- Även om han är där innan träningarna så saknas han på och utanför isen.

Härligt med lagkärlek!





Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.