Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jag ringde upp Nicklas Rahm inför toppmatchen

En spelare som verkligen gjorde en bra säsong när han spelade i Rögle är Växjös Nicklas Rahm som spelade i klubben säsongen 1999-2000. Han kom då från moderklubben HV71 och var väl inte känd som en poängback men där hade vi fel. När säsongen var över hade han noterats för 55 poäng på 46 matcher och för det belönades han bland annat av Rögles supporterklubb Angel Island Army med ett pris som säsongens "MVP". Det priset är kvar;
- Ja det ligger i Friggeboden där hemma, säger Nicklas till Grönvitasumo.se

Tiden i Rögle är något den numera 35-årige backen gärna talar om och berättar så här om sina minne;

- Det var en viktig tid i min karriär. Första gången jag flyttade från Jönköping och vi hade ett bra härligt gäng.

Nicklas berättar att han fortfarande pratar lite med Glimmenvall och "Jacke" och naturligtvis Liljewall som han kamperade ihop med förra säsongen. Vad har då Nicklas att säga om Liljewalls förvandling?

- Han tar för sig mer nu och har tränarnas förtroende vilket är viktigt för en spelare som Christopher. När han kom till oss förra säsongen var han rätt låg och hans insatser var upp och ner.

Inför morgondagens toppmatch i Lindab Arena är man laddade i Växjölägret och hälsar att man verkligen ser fram emot matchen.
- Det är alltid bra tryck på läktarna i Ängelholm och det är kul att spela då. Vi är förväntansfulla inför matchen. Vi har ett bra lag som aldrig är nöjda. Det är därför vi gått så bra denna säsongen. Nu gäller det att försvar och målvaktsspelet fungerar imorgon om vi ska ge oss chansen att vinna.

Hur förväntar ni er att Rögle spelar?
- Rögle kommer att forechecka hårt så det gäller att vi är vakna och tar vara på kontringarna.

En som gjort braksuccé är poängkungen Joshua Soares. Vad är det som gör honom så bra?

- En mycket spelskicklig forward med bra skott. Han har en del han kan förbättra men det berättar jag inte för dig, säger Nicklas och skrattar.

Rahm fyller 36 i sommar och börjar se slutet på karriären.

- Än så länge känns det bra och då är det bara att köra på men man blir allt äldre. Vi får se hur det blir.

Efter hans succé i Rögle var jag nyfiken på om en comeback varit nära, men det har det inte;

- Nej, Rögle har inte hört av sig sedan jag lämnade. Sen har jag spelat utomlands (Österrike, Norge och Danmark) så intresset för mig kanske har svalnat då.

Jag avslutar med att önska Nicklas Rahm lyckta till men inte för mycket inför morgondagens match och tackar för pratstunden.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.