Blogg listad på Bloggtoppen.se

J20 förlust mot Skellefteå - plus bilder

Rögle landade hårt efter succéstarten i topp8-serien (9-2 mot MIF) då man idag fick stryk hemma mot Skellefteå med 4-7. Att Rögle satsar på sitt J20 är tydligt och idag var man förstärkt med en A-lags trio i form av Simon Olsson, Dennis Everberg och matchens gigant Jeper Jensen.



En annan som har en betydande roll i laget är backen Erik Lindström som hämtades från Mora inför säsongen. Grönvitasumo fick idag kontakt med Erik som sa så här om matchen;

Dagens match tycker jag vi inledde riktigt bra, kändes som vi var mycket bättre när vi spelar 5 mot 5, tyvärr drar vi på oss för mycket utvisningar. Alla lagen i topp8 har riktigt bra PP så sånt har man inte råd med, då fick dom några enkla mål och då blir det genast uppförsbacke. Vi jobbar oss tillbaka upp till 3-5, sedan fick de 3-6 lite turligt och då kändes matchen förlorad tyvärr. Men känns ABSOLUT som vi kan slå vilket lag som helst i denna serien. Det är jag övertygad om.

Hur trivs du här nere, jag tycker du blivit en riktigt bra tillgång för laget.
- Tack! Inledde trögt, tog nog lite tid att anpassa sig, både spelmässigt och vid sidan om isen. Kommit in i allt mycket bättre nu med jobb och hockeyn. Tycker själv att de gått riktigt bra för mig, senaste matcherna.

Imorgon är det chans till revansch då man möter Timrå, redan klockan 11.

Caroline Olsson. min trogna hjälpfotograf var på matchen idag och har levererat dessa bilder.







Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.