Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jakob Lilja - En spelare vi kommer få höra mer om

J20-serien går vidare, idag med Jakob Lilja som hämtades från Sunne IK inför säsongen.

 

Jakob är en 17 år ung forward som fått sin hockeyfostran i Limhamn. När han var 14 år lämnade han moderklubben för Malmö Redhawks för att få en bättre utveckling. Innan han nu kom till Rögle så representerade han Sunne IK under två säsonger men nu är han alltså tillbaka i Skåne igen och tacka Pelle Svensson för det.

- Vi hade kontakt och efter säsongen kändes det rätt att gå till Rögle och här trivs jag bra, säger Jakob till gronvitasumo.se.

 

Redan denna säsongen är han en tongivande spelare i J20, åtminstone i de matcher jag sett. På 27 matcher har det blivit 16 poäng . Tänk då på att han har två säsonger till i J20. Vad är då anledningen till Rögles positiva utveckling i J20. Jakob svarar;

- Nyckeln i j-20 är väl att vi har en bred trupp och det är ofta olika spelare som kliver fram varje match.

Jakob Lilja beskriver sig själv som en hårt arbetande forward som gillar att åka mycket skridsko. Något som helt klart passar in i Rögles kostym.
- Ja jag siktar på att ta en plats i Rögles A-lag i framtiden.

När vi kommer in på A-laget så är det en het derbymatch som nu väntar men trots att Jakob är från Malmö men numera spelar för värsta rivalen har han inte svårt att välja sida.

- Självklart håller jag på Rögle. Jag tycker de spelar riktigt bra och de har en stor chans att ta sig till kvalserien, de är helt klart på rätt väg.

En svår men intressant sak, lista Rögles tre viktigaste spelare i J20.

- Det vill jag inte göra. Jag tycker att alla är lika viktiga i vårt lag.

Nu ger jag Jakob chansen att avslöja något om någon i laget som inte många vet.
- Jonas Nilsson är en riktig medgångs supporter inom fotboll. För två veckor sedan höll han på Manchester City och tatuerade in Manchester City på armen, men nu när United vann derbyt håller han på dem

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.