Blogg listad på Bloggtoppen.se

Det finns både hjärta och pengar i Redhawks

"Inget hjärta, bara pengar", det är något man förknippar med Malmö Redhawks men idag vill jag ändå slå hål det den frasen (tillfälligt?).

Jesper Mattsson har för andra gången visat hjärta och generositet då han skänker pengar. Förra gången bidrog han till att Jimie Hansen kunde se hockey-VM, nu visar han sitt engagemang för Björn Hellqvist och Shaking Generation.

Shaking Generations facebookgrupp slänger ut följande status.

"Tjena Björn! Jag vill bara önska dig en riktigt god jul med dina nära och kära, jag blir glad och varm i kroppen av att läsa att du är hemma! Du är en krigare, kämpe och en inspirationskälla! Jag viil ge dig en julklapp på 5000kr som jag sätter in på din fond i dagarna. Hoppas att du får en underbar jul och ett gott nytt år!! En stor kram/ Jesper Mattsson"

Det är så underbart att se, att man trots är värsta rivaler visar att sporten kommer i andra hand när hälsan och människan behöver stöd. Som Röglesupporter lyfter jag på hatten för Jesper Mattsson.

-----

Mattssons agenter Johan Finnström och Micke Johansson hakar nu på sin klient och skjuter in 5000:- de också! Engagemang, kärlek och tillsammans!

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.