Blogg listad på Bloggtoppen.se

Dennis Everberg ser ljuset - "Tränar hårt varje dag"

Inför säsongen listade jag Dennis Everberg som Rögles kommande utropstecken, så blev det inte. En tung skada och operation satte stopp och det är inte många som snackar om Everberg som aktuell för denna säsong. Jag har alltid gillat Dennis fysiska och ordentliga forwardsspel och jag är säker på att han fortfarande kan bli en riktigt bra hockeyspelare. Han har redan fått känna på elitseriespel med Rögle och även om fokus inte ligger på det så kan jag lätt se Rögles #18 där en dag. 





Jag fick ett par ord med Dennis som faktiskt inte hunnit fylla 20 år än, det gör han på nyårsafton.

Hur mår du nu? Alltså, kroppen och hockeymässig status?

- Jag mår kanon och tränar varje dag med kondition, styrka och rehab. Jag kunde i stort sett bara cykla i början så de har jag jobbat med väldigt mycket och aldrig varit i så bra konditionsmässig form. Just nu jobbar jag med att stärka upp axeln så att jag slipper detta i framtiden plus att benet ska läka över axeln, det är rätt krångligt, säger Dennis Everberg till gronvitasumo.se.

När man drabbas av ett sådan bakslag du nu går igenom, hur tacklar man det. Går det verkligen att fokusera på att göra sitt bästa varje dag trots man vet att man inte får spela på "ett halvår"?


- Självklart har man haft sina tuffa dagar då man tycker att allt "suger". Att sen bara sitta och titta på matcherna är inte så kul eftersom man borde vara där ute och hjälpa till. Det känns lite lättare nu när kan träna riktigt hårt varje dag.

Hur ser du på framtiden nu för dig. När kan du vara tillbaka?


- Man har tränat en hel sommar och stärkt upp axeln eftersom jag redan hade problem med den då. Sen första veckan går det åt helvete. Jag skulle egentligen opererat den direkt efter förra säsongen men de sa att det skulle lösa sig med träning, det gick sådär med det. Sista läkarkontrollen var den 20/12 och då var allt grönt. Ursprungspunkten var att vara tillbaka i februari men självklart kan man pressa de gränserna men det vore rätt dumt att riskera något för, nutid, sommartid och framtid. Det finns ingen som vill vara där ute mer än vad jag vill just nu.

Match mot Mora på tisdag, hur slutar matchen och vem gör sista målet.


- Vi vinner med 1-0 och Rasmus Forslund sätter den i powerplay.

Innan jag släpper Dennis frågar jag vad tomtens bästa paket innehöll.


- Bästa julklappen var definitivt dammsugaren, avslutar Dennis Everberg.


Känns oerhört skönt att höra hur positiv Dennis är och att han nu ser ett slut på denna skadeperiod. Han är fortfarande bara 20 (på lördag) och detta skulle vara "hans" säsong. Det kommer fortfarande kunna bli så. Jag har inget emot att en grönvit #18 avgör en kvalseriematch en vacker vårdag i april.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.