Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lindskoug närmar sig Gistedt - vaktar målet mål Langenthal

Kevin Lindskoug står mot Langenthal på lördag.



Rögle är nere i Schweiz. Med på resan finns det några juniorer. Det är Jakob Lilja, Daniel Sylwander, Alexander Lindqvist-Hansen och målvakten Kevin Lindskoug.

Spontant känns det tryggt att ha med tre målvakter på en resa söderöver. Fyra matcher och skulle en målvakt gå sönder kan det skapa "kaos". Så kanske är det så enkelt?
Nej, jag tror faktiskt att det är så att Kevin Lindskoug är närmare A-truppen en så. I dagens HD säger Hellqvist;

- Jag känner att jag vill se Kevin i en match nu på försäsongen. Han är ju med i a-truppen och konkurrerar på samma villkor som alla andra.

Lindskoug har spelat bra under J20-matcherna medans Gistedt svajade rejält mot Borås. Ta det som ni vill men jag gillar Kevins målvaktsspel och var en stor bidragande del i att Rögles J20 gick så starkt förra säsongen. Tar han ett steg till så är Gistedt inte given "tvåa". På lördag vaktar han målet när Rögle tar sig an SC Langenthal.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.