Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hannula, Ryno och en ny del av såpan Donati

Mika Hannula har då äntligen hittat ny klubb. Det blev Modo som fick den landslagsmeriterade forwardens signatur.
Skadeproblemen ska vara borta och då är Hannula ett bra klipp. Näslund i Modo är nöjd och säger så här på Modos hemsida.

- Jättekul att Mika har valt MODO, han är en duktig spelare med mycket rutin som passar bra in i vårt lagbygge.

Nu sitter Modo med 15 forwards plus skadade Per Svartvadet. Det är alldeles för många och man kommer göra sig av med Johan Ryno som är där på tryout. Han tar inte plats bland på tre kedjor och är ingen "checkingline"-spelare så det blir inget i Modo för Johan Ryno. Det är så jag ser på det.

Faktiskt är det en spelare jag velat se i Rögle. Han har storleken, åkningen och vet var målet finns. Skulle Liljewall vara borta länge så hade jag undersökt Ryno. Han var riktigt bra i Oskarshamn förra säsongen och när/om Modo släpper honom lär det finnas många klubbar där och hugga.

-----

Tvillingarna Justin och Tyler Donati som sagt till mig personligen att de ville spela i Sverige hamnade i Jesenice i Slovenien men nu har man tillsammans med fyra andra importer lämnat klubben efter att man inte fått det att man inte fått den sociala lösning man var överens om.

Idag blev ena halvan av tvillingarna Donati klar för ny klubb, Vålrenga i Norge. Där ska Justin spela, däremot är det inte klart var Tyler spelar. Oddsen på att även han spelar i Vålrenga nästa säsong kan inte vara höga.



Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.