Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ängelholms FF - bra eller dåligt för Rögle?

Ingen har väl missat sensationen Ängelholms FF? Efter dagens seger mot Falkenberg har man sex poäng ner till kvalplats.
Åtta omgångar kvar och det mesta talar för att Ängelholms FF går upp till fotbollens finrum. Då kommer givetvis min fråga, är det bra eller dåligt för Rögle?

Negativt är ju att man slåss om samma sponsorer och visst borde det locka mer att synas i högsta serien i fotboll än i nästhögsta i hockey?
Nu tror jag inte att ÄFF kan mäta sig med Rögle i popularitet eller intresse från sponsorer. Ängelholm är Rögle. Däremot så kan jag tänka mig att vid ett misslyckande för Rögles elitseriesatsning samtidigt som ÄFF lyckas etablera sig i högsta serien så lär det bli utjämnat, eller?

Jag är inte ett stort fan av svensk fotboll MEN jag älskar överraskningar och Ängelholms FF är en sådan.

En intressant fråga, finns det någon i Ängelholm som gillar ÄFF men inte Rögle? Tror faktiskt inte de är många men vänder du på frågan så är det väldigt många, men hur länge?

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.