Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nu hoppas jag på flertalet förlängningar

Jag är ett stort fan av kontinuitet trots att jag inte håller på Manchester United. Rögle har en bra stomme redan nu och jag hoppas att de växer med ett par förlängningar. Här är mina åsikter angående spelare som inte är klara för en fortsättning än.

Jakob Johansson

I mina ögon bör han prioriteras nu. En stor kulturbärare som varit Rögle trogen även under den tunga tiden. Att det kom ut falska uppgifter om vad han skulle tjäna har fått många att tro att han kostar mer än han smakar. Det är inte ens i närheten av de summorna. Även om jag anser att en spelare som ställt upp för Rögle i med och motgång som "Jacke" gjort förtjänar det.
Jag hoppas att Elvenes och "Jacke" inom en snar framtid kommer överens och att han bestämmer sig för två nya säsonger i Rögle BK.

Daniel Glimmenvall

Med hans senaste säsong på näthinnan så är han absolut en spelare jag vill ska stanna. En spelande back med värdefull rutin som verkar bli bättre för varje säsong.

Eric Himelfarb

Han har dragits med en besvärande rygg och ändå varit en av Rögles tongivande spelare. Blev bara bättre och bättre och var nog Rögles bästa spelare i kvalserien offensivt. Jag tror som sagt på kontinuitet och håller två tummar för att Eric får och vill stanna. Skulle han inte vara kvitt ryggproblemen så bör Elvenes tänka efter.

Henrik Björklund

Färjestad vill ge Henrik en chans att spela in sig i Färjestad. Frågan är vad Henrik själv vill? Han fick stort förtroende av Rögle men jag förväntade mig mer. Skriver han på ett kontrakt med Rögle kan det släppa ordentligt och då behöver han inte kämpa för att nå Elitseriespel med Färjestad utan för Rögle. Skulle jag gärna vilja ha kvar.

Mads Bödker
Klart han också ska stanna i Rögle. Han är bara 23 år men har redan genomfört 5 säsonger som tongivande back både på isen och i omklädningsrummet. Fortfarande utvecklingsbar men har de senaste säsongerna tagit ett enormt ansvar i Rögle.


Alltså hoppas jag på att alla dessa stannar med störst prioritet på Jakob, Daniel och Mads. Att värva nytt när man redan har bra spelare ser jag ingen anledning till. Då ser jag hellre att man spetsar truppen rejält med två-tre klasspelare. Kirill är i nuläget inget sådant men kan visa sig vara ett. Samma sak med Häggström. Detta känns oerhört positivt om vi nu bara får ett par positiva besked från de ovan.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.