Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kort snack med Häggström - "Siktar på Elitserien"

Kände att det var läge att snacka lite med Magnus Häggström nu när Rögles försäsong närmar sig. Den drar ju igång på måndag och jag var nyfiken på hur Rögles nyförvärv ser på säsongen som väntar. Jag ringde upp honom.

Jag började med frågan som jag alltid gör, vad gjorde att du föll för Rögle?

- Det kändes väldigt bra redan från början. Hela organisationen gav ett mycket bra intryck. Har pratat med både sportchef och tränare och det kändes rätt hela tiden. Sen vet jag att jag kommer till en hockeytokig stad.

Du gjorde en riktigt bra kvalserie med Modo, nu går du ner i Allsvenskan. Berätta lite hur du ser på det.

- Det har väl gått upp och ner i Modo. Det är svårt att producera när man inte får så mycket speltid. Sen när jag fick förtroendet i kvalserien gick det bra och det var riktigt kul.

När vi snackar om Rögle så berättar Magnus att han inte känner någon där men att han vet vem Jonathan Zaar är sedan hans tid i Modo. Vad är då hans första tankar om Rögle?
- Ett ungt lag som tränar hårt vilket passar mig bra. Både jag och laget satsar på Elitserien så det känns riktigt positivt måste jag säga.

När han berättar att han inte känner någon som spelar i Rögle "just nu" så är min följdfråga given. Men kanske någon som är på väg som du känner?
- Haha, jag vet faktiskt ingen som är på väg. Man följer ju lite vad som står på Eliteprospects.

Vad kommer du att bidra med på isen i Rögle?

- Hårt jobb som alla andra, sen ska jag vara producerande och göra allt för att laget ska vinna.

Försäsongen närmar sig, när flyttar du ner?

- Jag flyttar faktiskt ner till helgen nu. Så man är på plats när det drar igång på måndag. Känns bäst att vara med från början.




Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.