Blogg listad på Bloggtoppen.se

Grattis Troja - Carl blir en tillgång

När det blev klart vilka som inte var önskvärda i nästa säsongs Rögle höjde jag på ögonbrynen när jag läste att man ansåg Carl Gustafsson som överflödig.
Tycker att han inte fått en ärlig chans i Rögle. Vilket han själv håller med om när jag tar upp det med honom.

Han missade försäsongen och var trots det bra i många matcher. En vältränad forward som kan utvecklas till en bra elitseriespelare vilken säsong som helst.
Troja som tappat tongivande Sandell och Persson får in Carl Gustafsson och även om det inte är samma spelartyp så ser jag det som en fullgod ersättare som kan växa rejält.

Jag tycker helt klart att Trojas bygge med Patrik Ross som tränare ser riktigt intressant ut sedan Åslin och Gustafsson värvats.




----

Hockey-VM är igång och ikväll spanade jag in de gamla Röglespelarna Martin Strbak och Dominik Granak i Slovakien när man enkelt besegrade Slovenien.
Ser verkligen framemot att se Danmark imorgon.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.